مایکروسافت در حال توسعه‌ی فناوری تشخیص دستورات بی‌صدا

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در حال تحقیق و توسعه‌ی تکنولوژی جدیدی است که قادر است دستورات تقریبا بدون صدای کاربران را با دقت بالایی تشخیص دهد.
تبلیغات

به لطف تلاش‌ ‌های تیم تحقیقاتی Microsoft، این شرکت موفق شده است به تکنولوژی جدیدی دست پیدا کند که می‌تواند دستورات بی‌صدای کاربران را تشخیص داده و آن‌ها را اجرا کند. این تکنولوژی که سایلنت‌ویس (SilentVoice) نام دارد، جریان هوایی که هنگام صحبت کردن از دهان خارج می‌شود را ذخیره می‌کند و به خاطر حساسیت بالایی که دارد، قادر است دستورات بی‌صدای مخاطبان را تشخیص داده و اجرا کند؛ علاوه‌بر این، ماژول مورد نظر این قابلیت را دارد تا با حذف صداهای اضافه‌ی محیط، دستورات را با دقت بالاتر و خطای کمتری اجرا کند.

 SilentVoice فناوری جدیدی محسوب می‌شود که قصد دارد جایگزین رابط‌های کاربری صوتی شود که در اکثر محصولات هوشمند امروزی قرار دارند. کاربران می‌توانند با نزدیک کردن این ماژول به دهان خود، به راحتی دستورات را با صدای بسیار کم نجوا کنند. ماژول مورد نظر از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند دستورات (تقریبا) بی‌صدای کاربران که حتی اطرافیانشان هم قادر به شنیدن‌شان نیستند را اجرا کند.

به لطف این تکنولوژی، کاربران این اختیار را خواهند داشت تا در هر مکان و هر زمانی که خواستند، بدون مزاحم شدن اطرافیان، دستورات بی‌صدای خود را اعمال کنند. این ماژول توانایی تشخیص صداهای بسیار پایین (۳۹ دسی‌بل) در مکان‌های شلوغ را دارد و از آن جایی که هوای خارج شده از دهان را تحلیل می‌کند، در ۹۸.۸% شرایط می‌تواند دستورات را به درستی تشخیص دهد.

جالب است بدانید که سایلنت‌ویس نیازی به کلمه‌ی فعال‌سازی (همانند چیزی که در دستیارهای صوتی رایج بازار دیده می‌شود) ندارد و در همه حال آماده به کار است. بنا به گفته مایکروسافت، این تکنولوژی در حال حاضر تنها ۸۵ دستور مختلف را اجرا می‌کند و میزان خطای آن کمتر از یک درصد ارزیابی شده است.

دانلود از آپارات

فراموش نکنید که تکنولوژی مورد نظر فعلا در مرحله توسعه قرار دارد و هنوز تکمیل نشده است، اما با ورود آن به بازار، قطعا می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات