وی‌ چت به سیستم احراز هویت مجهز می‌شود

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت چینی تنسنت با همکاری دولت چین اپلیکیشن وی‌چت را به سیستم احراز هویت مجهز کرد.
تبلیغات

روز دوشنبه، دولت‌مردان گوانژو در چین اولین بسته‌ی نرم‌افزاری wechat identity cards را ارائه کردند. به گزارش آژانس خبری شین‌هوا، این برنامه به شهروندان امکان می‌دهد از طریق فناوری تشخیص چهره احراز هویت شوند. این برنامه قرار است از ماه آینده در سراسر کشور چین اجرایی شود.

کارت الکترونیکی احراز هویت مانند کارت‌های احراز هویت معمول عمل می‌کنند. کاربران با استفاده از این برنامه قادر خواهند بود هر کاری را که نیاز به کارت شناسایی دارد انجام دهند. از جمله‌ی این کارها می‌توان به رزرو اتاق در هتل و ثبت‌ نام برای خدمات دولتی اشاره کرد. تمام این امور از طریق اسکن چهره‌ی فرد قابل انجام خواهند بود. در این سیستم، هویت افراد از طریق سیستم هوش مصنوعی تشخیص داده می‌شود.

وی‌چت پیام‌رسان و شبکه‌ای اجتماعی مشابه واتساپ است که بالغ بر ۹۸۰ میلیون کاربر دارد. این تعداد اکثریت جمعیت چین را که حدود ۱.۴ میلیارد نفر است در بر می‌گیرد. این برنامه ساخت شرکت چینی تنسنت است؛ شرکتی که ماه گذشته ارزش آن بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شد. اپلیکیشن وی‌چت همچنین دارای سرویسی به نام Wechat Pay است که امکان پرداخت غیر نقدی را برای کاربران فراهم می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات