شخصی‌سازی‌ اموجی‌های سه‌بعدی منطبق با چهره‌ی شما؛ قابلیت اختصاصی آیفون 8

یک‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس اطلاعات فاش شده از بیلد «گلد مستر» سیستم‌عامل آی‌او‌س ۱۱، آیفون ۸ به قابلیتی برای شخصی‌سازی اموجی‌های متحرک مجهز شده است.
تبلیغات

بیلد GM سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۱ شب گذشته منتشر شد. این بیلد که نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۱ به شمار می‌رود، جزئیات زیادی در مورد قابلیت‌های آیفون ۸، پرچم‌دار جدید اپل ارائه می‌دهد. پس از تأیید قابلیت‌های آیفون ۸ مانند سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی، حذف دکمه‌ی هوم و استفاده از یک نوار کشویی به جای آن، طراحی بدون حاشیه و امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه، اطلاعات تازه‌ای از این بیلد به‌دست آمده است.

انیموجی آیفون 8

اطلاعات جدید، به این موضوع اشاره دارند که آیفون ۸ به کاربران اجازه می‌دهد تمامی اموجی‌های متحرک جدید و سه‌بعدی را منطبق با حالت چهره‌ی خود شخصی‌سازی کنند. آن‌طور که پیدا است، پرچم‌دار جدید اپل می‌تواند با استفاده از حسگر مادون قرمز که برای تشخیص عمق کاربرد دارد و دوربین سلفی، حالت چهره‌ی کاربران را شناسایی کند و اموجی‌ها را مطابق با آن تغییر دهد.

بر اساس اطلاعاتی که توسط وب‌سایت 9to5Mac ارائه شده است، شرکت اپل این اموجی‌های متحرک و سه‌بعدی را Animoji می‌نامد و آن‌ها را بدین شکل توصیف می‌کند: «پیام‌های متحرک که می‌توانند با استفاده از صدای شما، حالت چهره‌تان را منعکس کنند.» همچنین اعلام شده است که «کاربران می‌توانند اموجی‏‌های متحرک را که Animoji نامیده می‌شود، در داخل برنامه‌ی Messages در آیفون ۸ ایجاد کنند.»

قابلیت شخصی‌سازی انیموجی‌ها، احتمالاً به‌عنوان یک ویژگی انحصاری تنها برای گوشی‌ آیفون ۸ عرضه خواهد شد؛ زیرا تنها این مدل به سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی مجهز شده است و مشخصات‌ لازم را برای شخصی‌سازی اموجی‌ها منطبق با چهره‌ی کاربر، ارائه می‌دهد. در گوشی‌های دیگر اپل که فاقد سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی هستند، احتمالاً کاربران تنها می‌توانند از انیموجی‌های پیش‌فرض استفاده کنند که حالت آن‌ها قابل شخصی‌سازی نیست.

انیموجی آیفون 8

استراتون‌-اسمیت، توسعه‌دهنده‌ی سیستم‌عامل iOS که پیش‌تر قابلیت‌های آیفون ۸ را در فرم‌ور بلندگوی هوم‌پاد فاش کرده بود، ادعا می‌کند بخشی از انیموجی‌ها که توسط سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی آیفون قابل‌ شخصی‌سازی هستند؛ شامل میمون، روبات، خرگوش، گربه، روباه، سگ، اسب تک‌شاخ، پاندا و بیگانگان خواهند بود.

این توسعه‌دهنده در ادامه اعلام کرده است که برای تشخیص حالت چهره‌ی کاربر، مواردی مانند حالت ابروهای چپ و راست، گونه‌ها، چانه، چشم‌ها، فک و لب‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا انیموجی‌ها به بهترین شکل ممکن آماده شود. می‌توانید در ادامه، لیست مواردی را که توسط سیستم تشخیص چهره برای ارزیابی حالت چهره‌ی شما ارزیابی می‌شود، مشاهده کنید:

انیموجی آیفون 8

آیفون ۸ به همراه دو گوشی دیگر در تاریخ ۲۱ شهریورماه به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد. آیفون ۸، انقلابی‌ترین گوشی‌ اپل برشمرده می‌شود و دو آیفون دیگر که به‌عنوان جایگزین برای آیفون‌ ۷ و ۷ پلاس ارائه خواهند شد، با حفظ طراحی مدل‌های قبل، به مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندتری مجهز خواهند بود.

البته در رابطه با نام‌گذاری نهایی پرچم‌دار جدید اپل، گفته می‌شود که «آیفون ۸» نام نهایی این مدل نیست. بر اساس اطلاعات فاش شده از نسخه‌ی GM سیستم‌عامل iOS 11، گمان می‌رود آیفون رده‌بالای ۲۰۱۷ اپل با نام «آیفون X» معرفی خواهد شد و دو آیفون دیگر با نام آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، جایگزین آیفون‌های ۲۰۱۶ می‌شوند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون 8 به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات