اچ‌ پی انوی 13 جدید از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات درج‌شده در بخش خدمات وب‌سایت اچ‌پی نشان می‌دهد که نسل بعدی لپ‌تاپ‌های انوی ۱۳ از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل استفاده می‌کند.
تبلیغات

شرکت اینتل قصد دارد تا چند روز آینده، نسل هشتم پردازنده‌های مرکزی خود را با نام کافی لیک (Coffee Lake) معرفی کند. با توجه به اینکه در پایان ماه جاری میلادی، نمایشگاه IFA 2017 برگزار می‌شود، انتظار داریم که به‌زودی تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی جدیدشان با این پردازنده‌ها رونمایی کنند؛ اما اطلاعات فاش‌شده توسط بخش خدمات وب‌سایت اچ‌پی نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد به‌زودی نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری انوی ۱۳ (Envy 13) را با پردازنده‌های کافی‌ لیک معرفی کند. در دفترچه‌ی راهنمای این وب‌سایت، دو مدل از لپ‌تاپ‌های انوی ۱۳ با نام 13-ad100 و 13-ad199 وجود دارد که این دو مدل، از تراشه‌های سری ۸۰۰۰ استفاده می‌کنند. این پردازنده‌ها عبارتند از:

  • اینتل Core i5 مدل 8250U با فرکانس پایه‌ی ۱.۶ گیگاهرتز و فرکانس حداکثر ۳.۴ گیگاهرتز
  • اینتل Core i7 مدل 8550U با فرکانس پایه‌ی ۱.۸ گیگاهرتز و فرکانس حداکثر ۴ گیگاهرتز

این دو پردازنده، چهار هسته‌ی فیزیکی دارند؛ ولی به لطف استفاده از فناوری هایپر تردینگ، می‌توانند به‌صورت مجازی چهار هسته‌ی دیگر بسازند و هشت پردازش موازی انجام دهند.

نسل جدید لپ‌تاپ‌های انوی ۱۳ از نمایشگر Full HD یا 4K، حداکثر ۱۶ گیگابایت رم، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی، سه درگاه USB، کیبورد با نور پس‌زمینه و تاچ‌پد مجهز به حسگر اثر انگشت استفاده می‌کنند. برخی مدل‌های رده‌بالای این سری هم به پردازنده‌های گرافیکی انودیا جی‌فورس MX150 مجهز خواهند شد.

مشخصات لپ‌تاپ

HP Envy 13 ad100tx

پردازنده

Intel Core i5-8250U

۴ هسته، ۸ ترد، ۶ مگابایت کش

فرکانس پایه ۱.۶ گیگاهرتز، توربو ۳.۴ گیگاهرتز

رم

۸ گیگابایت LPDDR3

۱۸۶۶ مگاهرتز

پردازنده‌ی گرافیکی

انویدیا MX150

۲ گیگابایت GDDR5

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۲۵۶ گیگابایت اس‌اس‌دی

PCIe NVMe M.2

نمایشگر

۱۳.۳ اینچ، IPS

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰

پورت‌ها

۱ پورت 3.1 USB نوع C

۲ پورت USB 3.1 نسل اول

وزن

۱.۳۸ کیلوگرم

به نظر شما آیا پردازنده‌های کافی لیک، تفاوت قدرت زیادی با نسل هفتم خواهند داشت؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات