اندروید O دوشنبه با نام احتمالی Oreo معرفی می‌شود

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گوگل، به‌صورت رسمی تأیید کرد که سیستم‌عامل اندروید O را ۳۰ مردادماه، هم‌زمان با خورشیدگرفتگی معرفی می‌کند.
تبلیغات

مدت‌ها است که شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلفی مبنی بر زمان معرفی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید با نام اندروید O وجود دارد. پیش‌تر اعلام شده بود شرکت گوگل هم‌زمان با خورشیدگرفتگی، نام نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید را اعلام می‌کند. این سازنده، به‎تازگی در صفحه مربوط به ابزار اکلیپس اعلام کرده است که اندروید 8.0 به‌صورت رسمی روز دوشنبه، ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) معرفی خواهد شد.

در صفحه مخصوص برای زمان رونمایی رسمی از اندروید O، لینک‌هایی به وب‌سایت ناسا برای مشاهده خورشیدگرفتگی وجود دارد. شرکت گوگل، ساعت ۲۳:۱۰ به وقت تهران، نام نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید را اعلام خواهد کرد؛ البته، مشخص نیست که آیا در همان روز نسخه نهایی اندروید O منتشر می‌شود یا گوگل در زمان دیگری این نسخه را عرضه خواهد کرد.

با وجود اعلام زمان معرفی نام اندروید O، پیش‌بینی‌ها همچنان برای نام نهایی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید که با نام اندروید 8.0 نیز شناخته می‌شود؛ ادامه دارد. البته، وب‌سایت Android Police مدعی است که شرکت گوگل نام نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید را به‌اشتباه فاش کرده است.

در صفحه رسمی گوگل در گوگل پلاس، ویدئوی کوتاهی با نام «GoogleOreo_Teaser-0817» به اشتراک گذاشته شده بود؛ به همین جهت، گمان می‌رود نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، Android Oreo نامیده خواهد شد.

البته، شرکت گوگل به‌سرعت ویدئوی مذکور را حذف و ویدئوی دیگری با نام «OctopusTeaser» بارگذاری کرد تا جلوی فاش شدن نام نهایی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید را بگیرد. پیش‌تر گمانه‌زنی‌های متعددی در مورد نام نهایی نسخه جدید سیستم‎عامل اندروید وجود داشت و حتی برخی مدعی بودند که شرکت گوگل برخلاف رویه معمول و استفاده از نام دسر و شیرینی برای سیستم‌عامل اندروید، تصمیم دارد نام نوشیدنی «اورنجینا» را برای اندروید O انتخاب کند. 

در ابتدا گوشی‌های پیکسل نسخه نهایی به‌روزرسانی اندروید O را دریافت خواهند کرد و پس از مدت کوتاهی، گوشی‌های نکسوس به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید به‌‏روزرسانی می‌شود. از جمله قابلیت‌های جدیدی که سیستم‌عامل اندروید O ارائه خواهد داد؛ می‌توان به ویژگی تصویر در تصویر اشاره کرد. نقطه اعلان و تکمیل خودکار، از جمله دیگر قابلیت‌هایی به شمار می‌روند که کاربران با دریافت نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید O، تجربه خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات