توییتر مملو از واکنش‌ها به سخنرانی دیشب ترامپ در رابطه حادثه شارلوتسویل

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
مطالعه 1 دقیقه
سخنان دونالد ترامپ در رابطه با مقصر بودن دو طرف درگیری شارلوتسویل، واکنش‌های توییتری بسیار زیادی برانگیخته است.
تبلیغات

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود نظراتش در مورد درگیری‌های شارلوتسویل را ارائه کرد که واکنش‌های بسیاری برانگیخت. در جریان درگیری شارلوتسویل یک زن جان خود را از دست داد. 

ترامپ به جد معتقد است که دو طرف درگیری به یک اندازه در این حادثه نقش داشته‌اند. یکی از دو طرفی که ترامپ به آن‌ها اشاره کرده است، گروهی از مردم هستند که نژاد سفید را برتر از دیگران می‌دانند. گروه موسوم به برتر پنداران نژاد سفید (White Supermacist) در دوران ترامپ بیش از پیش به عرض اندام می‌پردازند و از همین رو بسیاری از افراد در توییت‌های خود ترامپ را به اشاعه‌ی عقاید نژادپرستی متهم کرده‌‌اند. 

جی‌. کی‌. رولینگ، نویسنده سری داستان‌های هری پاتر، در توییت خود به این نکته اشاره کرده است که طرفداران ترامپ حال نمی‌توانند کتمان کنند که او چه نوع انسانی است. 

برنی سندرز، رقیب درون‌حزبی هیلاری کلینتون در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایالات متحده، در توییت خود با نام بردن از حساب کاربری توییتر دونالد ترامپ، وی را عامل ناامیدی و دلسردی کشور آمریکا و همچنین مردم این کشور خوانده است که مبارزات بسیاری علیه نازی‌ها انجام داده‌اند. 

پیر امیدیار، مؤسس و مدیرعامل Ebay نیز با انتشار توییتی، اعلام کرده که زمان کنار گذاشتن شک و شبهه در خصوص ترامپ فرا رسیده است. وی به‌صراحت گفته است که ترامپ شخص مناسبی برای رهبری نیست. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات