۱۰ پیش‌بینی KGI در مورد آیفون 8، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مینگ چی کو، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی KGI در گزارش جدید خود ۱۰ پیش‌بینی در مورد نسل جدید آیفون‌های اپل ارائه کرده است.
تبلیغات

مینگ چی کو گزارش جدیدی منتشر کرده است که در آن به ارائه‌ی ۱۰ پیش‌بینی خود در خصوص نسل جدید آیفون‌های اپل می‌پردازد. پیش‌بینی‌های جدید مینگ چی کو مواردی را به گمانه‌های پیشین اضافه می‌کنند. گمانه‌زنی‌ها نشان از این دارند که اپل در سال جاری میلادی، آیفون خود را در قالب دو نسخه‌ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی مجهز به پنل‌ ال‌سی‌دی با نام آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس راهی بازار خواهد کرد؛ حال آنکه آیفون ۸ از پنل اولد بهره خواهد برد.

آیفون ۸ در مقایسه با آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس پیشرفته‌تر خواهد بود. از جمله‌ی ویژگی‌های دیگر آیفون ۸ باید به نمایشگر اولد بدون حاشیه‌ی آن اشاره کرد که به لطف قرار گرفتن شیار بلندگوی مکالمه و کلید مجازی هوم در داخل پنل اولد به ارمغان خواهد آمد. اپل از نمایشگر اولد ۵.۸ اینچی استفاده خواهد کرد که بخش بزرگی از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص خواهد داد.

هرچند شنیده‌ها حکایت از ترکیب سنسور اثر انگشت با نمایشگر اولد در پنل جلویی دارند و شمار دیگری از شایعات، انتقال سنسور اثر انگشت به پنل پشتی را پیش‌بینی کرده‌اند؛ اما مینگ چی کو با توجه به فاصله‌ی زیاد باقی‌مانده تا تولید انبوه و عرضه‌ی سنسور اثر انگشت کوالکام، پیش‌بینی کرده است که این سنسور به‌صورت کامل از آیفون ۸ حذف‌ خواهد شد و اپل از ویژگی شناسایی سه بعدی دوربین سلفی برای تشخیص هویت کاربران به‌جای سنسور اثر انگشت استفاده خواهد کرد.

ضمنا اپل در بخش پایینی نمایشگر که کلید مجازی هوم قرار خواهد داشت، بخشی که شامل کلید هوم نیز می‌شود، به‌عنوان Function Area در نظر گرفته است که قابلیت‌های دیگری در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

در مورد حافظه‌ی رم، آیفون ۸ و آیفون ۷ اس پلاس از حافظه‌ی رم ۳ و آیفون ۷ اس از حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی بهره خواهند برد. نسخه‌ی ۴.۷ اینچی همچنان از وجود دوربین دوگانه بی‌بهره خواهد بود. ظرفیت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته‌شده برای هر سه نسخه، ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت است. 

یکی از پیش‌بینی‌های جالب کو، استفاده از درگاه USB در هر سه نسخه را به‌جای درگاه لایتنینگ پیشنهاد می‌دهد که اگر رنگ واقعیت به خود بگیرد، یکی از تغییرات جالب توجه این گوشی خواهد بود.

مینگ چی کو همچنین به این نکته اشاره کرده است که با وجود رونمایی از هر سه نسخه‌ی آیفون در ماه سپتامبر، آیفون ۸ دیرتر از آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس راهی بازار خواهد شد. دلیل اصلی این موضوع را باید کمبود ظرفیت عرضه‌ی پنل‌های اولد مورد استفاده در آیفون ۸ خواند.

با وجود محدودیت در تأمین پنل‌های اولد مورد نیاز برای آیفون ۸، مینگ چی کو پیش‌بینی کرده که اپل قادر است تا پایان سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷، ۸۰ تا ۸۵ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند که بیش از نصف این مقدار آیفون ۸ خواهد بود. یکی دیگر از پیش‌بینی‌های مینگ چی کو، محدود بودن رنگ‌های آیفون ۸ در مقایسه با آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات