KGI: کوالکام فاصله زیادی با تولید انبوه سنسور اثر انگشت جدید خود دارد

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
رونمایی از سنسور اثر انگشت ترکیب‌شونده‌ی کوالکام امیدواری به ترکیب نمایشگر با سنسور اثر انگشت آیفون ۸ را افزایش داد، اما مینگ چی کو، فاصله تا زمان عرضه این محصول را زیاد می‌داند.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته کوالکام از سنسور اثر انگشت جدیدی رونمایی کرد که می‌توان آن را با انواع فلزات، شیشه و نمایشگر‌ها ترکیب کرد. رونمایی از چنین سنسوری به این معنا است که دیگر می‌توان از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندی که سنسور اثر انگشت با نمایشگر در پنل جلویی ترکیب شده باشد، مطمئن بود. از جمله‌ی این گوشی‌های هوشمند باید به آیفون ۸ اپل اشاره کرد که گمانه‌ها از ترکیب سنسور اثر انگشت با نمایشگر این گوشی هوشمند حکایت می‌کنند. حتی می‌توان ادعا کرد که رونمایی از چنین سنسوری توسط کوالکام منجر به تقویت گمانه‌ها در خصوص احتمال استفاده‌ی اپل از آن در آیفون ۸ شده است؛ حال آنکه مینگ چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای مؤسسه‌ی KGI، در گزارش جدید خود به این نکته اشاره کرده است که سنسور جدید کوالکام فاصله‌ی زیادی با عرضه شدن به بازار دارد.

کوالکام سنسور خود را در یک نمونه از گوشی‌های هوشمند ویوو نمایش داد؛ ولی هنوز زمان مشخص و دقیق برای عرضه‌ی این سنسور از سوی کوالکام ارائه نشده است. کو همچنین توضیح داده است که تکنولوژی ترکیب سنسور اثر انگشت کوالکام با نمایشگر را می‌توان یک پیشرفت بسیار خوب خواند؛ هر چند زمان پاسخگویی سنسور در قبال لمس‌های صورت‌ گرفته و همچنین سرعت عملکرد آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مینگ چی کو در گزارش خود چنین اظهار نظر کرده است:

فناوری اولتراسونیک برای شناسایی اثر انگشت کاربران که روی یکی از گوشی‌های ویوو قرار گرفته بود، آخرین نسخه از این فناوری است که در مقایسه با نسخه‌ی پیشین آن، می‌تواند قدرت بالاتری در شناسایی داشته باشد و همچنین اثر انگشت واقعی و مصنوعی را به‌راحتی تشخیص دهد.

با وجود تمام پیشرفت‌های صورت‌ گرفته، انتظار می‌رود همچنان چالش‌هایی پیش روی این فناوری باشد که از جمله‌ی آن‌ها باید به سرعت پایین در شناسایی، بازخورد پایین و همچنین امکان پیشرفت هر چه بیشتر این سنسور اشاره کرد.

در واقع کو به این نکته اشاره کرده است که هنوز چالش‌های بسیاری وجود دارند که احتمال تولید انبوه سنسور جدید کوالکام را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهند. یکی از موارد یا به بیان بهتر مشکلاتی که کوالکام باید برای ورود به بازار گوشی‌های هوشمند آن را حل کند، بهبود عملکرد چنین سنسوری در کنار پنل‌های نمایشی باریک و منعطف اولد است. مینگ چی کو همچنین به این نکته اشاره کرده است که قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در پنل پشتی مشکل چندان بزرگی برای کاربران گجت‌ها نیست و یقینا باور چنین نگرشی می‌تواند منجر به این موضوع شود که کمپانی‌ها اشتیاق چندان زیادی برای استفاده از سنسور اثر انگشت جدید کوالکام در گوشی‌های خود نداشته باشند.

تاکنون شایعات متعددی در خصوص محل قرارگیری سنسور اثر انگشت آیفون ۸ منتشر شده است که البته آخرین اخبار نشان از قرار گرفتن سنسور در پشت گوشی دارند. باید دید اپل در آیفون ۸ برای تعبیه سنسور اثر انگشت چه سیاستی در پیش خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات