قابلیت واقعیت افزوده‌ آیفون 8 بسیار جذاب خواهد بود

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از ویژگی‌هایی که در مورد آیفون 8 بر آن تأکید زیادی می‌شود، قابلیت واقعیت افزوده است.
تبلیغات

تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل یکی از باارزش‌ترین برندهای دنیای فناوری، وظیفه دارد محصولاتی جذاب از اپل روانه‌ی بازار کند؛ محصولاتی که میلیون‌ها خریدار دارند. تاکنون خیلی به یاد نداریم تیم کوک نسبت به محصولات اپل تا این حد هیجان‌زده باشد؛ اما با اعلام پشتیبانی iOS 11 از واقعیت افزوده و وجود این امکان جذاب در آیفون 8، حالا می‌توان این هیجان‌زدگی را در کوک نیز مشاهده کرد.

او به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است:

فکر می‌کنم خیلی باارزش و عمیق باشد. من که خیلی هیجان‌زده هستم و فقط می‌خواهم از خوشحالی فریاد بزنم.

در واقع این اولین چیزی است که کوک بعد از سؤال در مورد واقعیت افزوده و آینده‌ی کمپانی در مصاحبه با Bloomberg Businessweek گفته است. واقعا چرا نباید تا این اندازه هیجان‌زده باشد؟ او بهتر از همه می‌داند که اپل در حوزه‌ی واقعیت افزوده مشغول چه کاری است و بسیاری از موارد در نطق اصلی کنفرانس هفته‌ی گذشته‌ی اپل مطرح نشد. اما تا امروز قطعا می‌دانیم که آی‌اواس 11 از واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کند.

ترکیب واقعیت افزوده با آیفون

کوک گفته است:

اولین قدم در فراگیر کردن چنین تجربه‌ای قرار دادن آن در سیستم عامل است و ما این کار را در آی‌اواس 11 انجام دادیم و اکنون در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارد. بی‌تردید می‌توانیم خلاقیت میلیون‌ها نفر را برانگیزیم. حتی نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم چه پیش می‌آید.

کوک همچنین اشاره کرده است برخی از کارهای اپل مبتنی بر واقعیت افزوده که در حال انجام است، در شرایط فعلی عملی نیستند؛ چرا که هنوز تکنولوژی آماده‌ی آن‌ها نشده است.

از کوک پرسیده شد «آیا اکنون می‌توانیم هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم؟» او در پاسخ گفت:

خیر. هنوز تکنولوژی کامل نیست. اما رسیدن به هر نقطه زیبایی‌هایی دارد. تکنولوژی جا برای بلندپروازی دارد و حالا زمان آن فرا رسیده است که کمربندهای خود را محکم ببندیم و حرکت کنیم. وقتی مردم ببینند چه چیزهایی ممکن شده است، قطعا هیجان‌زده خواهند شد؛ مانند آنچه ما اکنون هستیم و آنچه بودیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات