مایکروسافت در حال کار روی نسخه جدیدی از ویندوز موبایل است

پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برخی گزارش‌ها حاکی از برنامه‌ی مایکروسافت برای کار روی نسخه‌ای جدید از سیستم‌ عامل‌های ویندوز موبایل هستند.
تبلیغات

در حالی که به نظر می‌رسد با توجه به شکست نسخه‌های ویندوزفون ۸ و ۸.۱ و ویندوز ۱۰ موبایل و ناکامی آن‌ها در به دست آوردن بازار مناسب، آزمایش بتای گوشی‌ هوشمند مایکروسافت خیلی هم موفقیت‌آمیز نبوده باشد؛ اما برپایه‌ی گزارش‌های اخیر، این کمپانی هنوز هم قصد تسلیم شدن در مسیر توسعه‌ی موبایل را ندارد. به بیانی دیگر، در حالی که مایکروسافت در همه‌ی تلاش‌های خود در زمینه‌ی ویندوز موبایل شکست خورده است، ولی باز هم آن‌ها در حال کار روی یک تجربه‌ی موبایلی دیگر هستند.

بر پایه‌ی گزارش جدیدی که از برد سامز، نویسنده‌ی پایگاه Petri منتشر شده، وی اشاره کرده است که ردموندی‌ها در حال کار روی یک سخت‌افزار جدید برای ویندوز ۱۰ موبایل هستند. این دستگاه سخت‌افزاری قرار است به عنوان دستگاهی باشد که تجربه‌ی موبایلی جدیدی را که مایکروسافت در فکر ارائه‌ی آن بوده است، به نمایش بگذارد و به نظر می‌رسد که این کار با رابط کاربری متفاوتی با آنچه که ما تا به حال شناخته‌ایم، انجام خواهد شد.

سامز چنین باور دارد که دستگاه مورد نظر مایکروسافت شاید سال آینده معرفی شود. چنین دستگاهی بدون شک از برنامه‌های کاربردی یونیورسال ویندوز استفاده می‌کند؛ برنامه‌هایی که مایکروسافت در حال حاضر با جدیت در حال پیش بردن آن‌ها است؛ اما ردموندی‌ها در عین حال نیاز به توسعه‌ی تجربه‌ی جدیدی خواهند داشت تا بتوانند از هر دو جنبه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عملکرد خوبی ارائه دهند و حضور موفقی در بازارها داشته باشند. مایکروسافت همچنین تمایل و حسن نیت مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشان را نیز در نسخه‌های قبلی ویندوزفون کاهش داده است؛ بنابراین ممکن است که همه‌ی این عوامل به عنوان موانعی بر سر راه پیشرفت آن‌ها مطرح باشند. اما باید به این نکته هم اذعان کرد که خریداران معمولا دمدمی‌مزاج هستند و حافظه‌شان نیز چندان طولانی نیست و معمولا تجارب بد را زود به فراموشی می‌سپارند، پس خیلی چیزها می‌تواند تغییر کند و هیچ کاری نشدنی نیست.

بسیاری از صاحب‌نظران چنین استدلال می‌کنند که مایکروسافت شاید بخواهد ویندوز ۱۰ را روی پردازنده‌های ARM و به عنوان جانشینی برای ویندوز ۱۰ موبایل قرار دهد. ویندوز ۱۰ روی ARM (نسخه‌ای که در اینجا منظورمان است) کاملا به عنوان نسخه‌ای از ویندوز ۱۰ پرو مطرح است تا بتواند فرصت لازم را برای ارا‌ئه‌ی تجربه‌های جدیدی از دستگاه‌های قابل حمل برای لپ‌تاپ‌های پشتیبانی‌شده با پردازنده‌های کوالکام و تبدیل‌شونده‌های ویندوزی فراهم کند. این اتفاقی است که می‌توانیم اکنون در دستگاه‌های سرفیس پروی جدیدی ببینیم که از سیستم LTE نیز پشتیبانی می‌کنند.

حالت محتمل‌تر هم آن است که نسخه‌ی بی‌نام و فعلا معرفی‌نشده‌ی ویندوز موبایل، جایی باشد که مایکروسافت بتواند به‌طور فعال روی آینده‌ی محتمل خود در زمینه‌ی تکرار تجربه‌ی ویندوز موبایل و امکان‌سنجی آن به خوبی کار کند.

به جز حالتی که در آن محصولی کاملا شکست‌خورده همانند یک رابط الهام‌گرفته‌شده از ویندوز فون ۷ معرفی شود؛ مسلما همه‌ی ما برای دیدن آنچه که مایکروسافت برای خدمات موبایلش رو می‌کند، بسیار هیجان‌زده خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات