کنونیکال میزکار یونیتی اوبونتو را کنار گذاشت؛ بازگشت دوباره به گنوم

پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در حرکتی غافلگیرکننده، مارک شاتلورث، مدیرعامل پیشین کنونیکال اعلام کرد نسخه ۱۸.۰۴ سیستم عامل اوبونتو به صورت پیش‌فرض با میزکار گنوم منتشر می‌شود.
تبلیغات

رابط کاربری اوبونتو در سال ۲۰۱۱ به یونیتی، میزکار اختصاصی این شرکت تغییر کرد و حالا، در روز‌های نزدیک به انتشار نسخه‌ی هشتم از این میزکار که توانایی پوشش هر نوع محصولی را دارد، این شرکت اعلام کرده که قرار است میزکار پیش‌فرض این سیستم عامل در نسخه‌ی آینده، گنوم باشد.

شاتلورث در بیانیه‌ای درباره این حرکت ناگهانی اوبونتو چنین گفته است:

سال مالی جدید را پیش‌ رو داریم و بنابراین باید منابع خود را مجددا ارزیابی کنیم. من این متن را می‌نویسم تا به شما اطلاع دهم ما درحال خاتمه دادن به سرمایه‌گذاری خود روی یونیتی ۸، گوشی‌ و همگرایی پوسته‌ای سیستم عامل هستیم. ما میزکار اوبونتو در نسخه با پشتیبانی بلندمدت ۱۸.۰۴ را به گنوم بازمی‌گردانیم.

کنونیکال به جای آن، تمرکز خود را بر حوزه‌‌هایی از کسب و کار قرار می‌دهد که منطق مالی بیشتری دارند. از جمله‌ی این زمینه‌ها می‌توان به سرویس‌های ابری و اینترنت اشیاء اشاره کرد. تمرکز اصلی اوبونتو نیز بر نسخه‌های دسکتاپ، سرور و محصولات ابری خود مانند OpenStack ،Kubernetes ،BootStack و محصولات اینترنت اشیاء مانند snaps و Ubuntu Core خواهد بود.

زمانی که کنونیکال یونیتی را به اوبونتو آورد نقد‌های بسیاری شنید و تا زمانی که ظاهر سیستم‌عامل بهتر نشد، همچنان از بازگرداندن بسیاری از کاربران خود عاجز بود. حالا که دوباره کنونیکال رویکرد جدیدی برای میزکار اوبونتو در پیش گرفته است، باز هم باید شاهد واکنش شدید کاربران به این تصمیم باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات