اپل، فاکسکان و TSMC بزرگترین علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در بخش تولید حافظه فلش توشیبا

جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
توشیبا تصمیم گرفته است بخشی از کسب و کار تولید حافظه‌ فلش خود را به سرمایه‌گذاران واگذار کند.
تبلیغات

توشیبا تصمیم دارد درصدی از بخش تولید حافظه‌ فلش خود را به فروش برساند. لیست کمپانی‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار جالب به نظر می‌رسد و در آن نام‌های بزرگی چون اپل، مایکروسافت، فاکسکان و TSMC نیز به چشم می‌خورند.

گزارشی که از جانب Nikkei (شاخص بازار سهام ژاپن) منتشر شدهاست، اعلام می‌کند توشیبا ارزش بخش تولید حافظه‌ فلش خود را ۱۷.۶ میلیارد دلار تعیین و حداقل سرمایه‌گذاری را ۵۰ درصد اعلام کرده است.

در واقع تصمیم توشیبا در ابتدا این بود که به‌منظور داشتن کنترل بر بخش تولید حافظه‌های فلش خود، فقط ۲۰ درصد از این قسمت را واگذار کند؛ اما ظاهرا حالا به دلیل شرایط مالی نه‌چندان خوب، نظر خود را عوض کرده است. بنا به اعلام توشیبا، این شرکت در سال مالی منتهی به ماه مارس، سودی معادل ۹۷۳.۵ میلیون دلار به دست آورده است.

در ۱۴ فوریه توشیبا اعلام کرد که ارزش این کمپانی به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته و دلیل این امر نیز فاش شدن رسوایی حسابداری و فعالیت‌های هسته‌ای این شرکت اعلام شده است.

توشیبا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی حافظه‌های فلش مورد نیاز کمپانی اپل است. اگر کوپرتینویی‌ها در شرکت ژاپنی مورد بحث سرمایه‌گذاری کنند، امکان خرید این نوع حافظه‌ها را با قیمتی کمتر خواهند داشت.

از جمله شرکت‌های دیگری که به سرمایه‌گذاری در توشیبا تمایل نشان داده‌اند، می‌توان به وسترن دیجیتال، میکرون تکنولوژی و اس‌کا هینکس اشاره کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات