اپ استور با 2.2 میلیون اپلیکیشن درآمدی دو برابر گوگل پلی عاید اپل می کند

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ اپل جزئیات بسیار جالب توجهی در خصوص رشد سرویس‌های نرم افزاری اپل ارائه کرده است.
تبلیغات

اپل بامداد روز چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه گزارش مالی مربوط به پاییز ۲۰۱۶ را منتشر کرد که نشان از رکوردشکنی اپل از نظر فروش آیفون و همچنین درآمد کسب‌شده بود. این کمپانی موفق شده است در فصل منتهی به سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۸.۳ میلیون دستگاه آیفون بفروشد که نتیجه‌ی آن در کنار سایر درآمد‌های کسب‌شده توسط اپل بیش از ۷۸.۴ میلیارد دلار است. البته باید به این نکته اشاره کرد که ۶۹ درصد از درآمد اپل، حاصل از فروش آیفون است، البته سرویس‌های نرم‌افزاری این کمپانی نیز در حال تجربه‌ای رشدی چشم‌گیر هستند.

سرویس‌های اپل در آستانه تبدیل شدن به دومین منبع درآمد اپل پس از فروش آیفون‌ است. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، درآمد بخش سرویس‌های اپل با عبور از درآمد حاصل از فروش مک‌، به رتبه‌ی دوم صعود کند. سرویس‌های اپل که این کمپانی از آن‌ها درآمدزایی می‌کند، شامل اپ استور، اپل پی و سرویس ابری آی کلاد و اپل موزیک هستند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام کرد تعداد اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه اپ استور به بیش از ۲.۲ میلیون عنوان رسیده است. فاکتور دیگری که تیم کوک طی سخنان خود به آن اشاره کرد، درآمدی است که اپ استور برای این کمپانی به ارمغان آورده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، درآمد کنونی اپ استور قریب به دو برابر درآمدی است که گوگل پلی برای غول جستجو به همراه دارد.

 تعداد کاربران اکوسیستم اندروید در مقایسه با iOS اپل بسیار بیشتر است، اما درآمد اپ استور اپل بسیار بالاتر و حتی به ادعای تیم کوک، قریب به دو برابر درآمد گوگل پلی است. سرویس‌های اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ درآمدی ۷.۱۷ میلیارد دلاری را برای اپل به ارمغان آورده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات