بررسی محصولات شرکت خودرو سازی دوو در ایران

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
محصولات دوو حدود ۲۳ سال قبل وارد ایران شدند. در آن زمان محصولات این کمپانی به دلیل طراحی مدرن، امکانات مناسب، کیفیت و دوام بالا در ایران شناخته می‌شدند.
تبلیغات

دوو با مدل ریسر ۱۵۰۰ وارد بازار ایران شد و بعد از آن با واردات و مونتاژ دوو اسپرو ۲۰۰۰ توسط کرمان خودرو جا پای خود را در این بازار محکم کرد. کرمان خودرو در ادامه، خط تولید سی‌یلو و ماتیز را راه‌اندازی کرد.

این ۴ مدل خاطره‌انگیز از دوو هنوز در ایران موجود هستند و خرید و فروش می‌شوند؛ پس اگر قصد خرید محصولات این کمپانی را دارید، باید بدانید که تنها خرید دوو کارکرده برای شما ممکن است و امکان خرید مدل‌های صفر کیلومتر وجود ندارد. در این مطلب هر ۴ محصول موجود این شرکت در ایران را بررسی خواهیم کرد.

درباره‌ی شرکت خودرو سازی دوو بیشتر بدانید

شرکت دوو یک خودروساز کره‌ای است. تا پیش از بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۷، دوو پس از هیوندای دومین شرکت بزرگ در کره‌ی جنوبی بود. در سال ۲۰۰۰ دولت کره دارایی این شرکت را به حراج گذاشت و پس ار آن جنرال موتورز دوو را به قیمت ۲.۱ میلیارد دلار خرید و نام آن را به جی.ام.دوو تغییر داد. این شرکت، ۲۰ شرکت تابعه و زیرمجموعه داشت که امروز به‌عنوان شرکت‌های مستقل کار می‌کنند. مجموعه‌ی کمپانی‌های دوو در حال حاضر به‌عنوان واحد مونتاژ مدل‌های جنرال موتورز فعالیت می‌کند.

دوو ریسر ۱۵۰۰

ریسر یک سدان سایز متوسط است؛ البته این خودرو در نوع هاچ‌بک نیز در ایران تولید می‌شد. ظاهر دوو ریسر در مقایسه با بسیاری از خودروهایی که در دهه‌ی ۹۰ میلادی تولید شده‌اند، غیر جذاب است. چراغ‌های مربعی شکل ریسر خسته‌کننده و بیش از حد ساده هستند. مدل‌های هاچ‌بک این خودرو در حال حاضر با یک پراید هاچ‌بک هم قیمت هستند؛ اما در نظر بگیرید که قطعات پراید به‌وفور یافت می‌شوند.

دوو اسپرو

اسپرو یک خودروی ۴ سیلندر است. این خودرو در کلاس خودروهای سایز متوسط قرار می‌گیرد. ظاهر اسپرو خشن و با ابهت است. برتری اسپرو نسبت به سی‌یلو به دلیل بدنه‌ی محکم آن است. موتور و بدنه‌ی اسپرو سنگین هستند و احتمال چپ شدن آن کمتر از سایر خودروها است. صندوق عقب بزرگ یکی از ویژگی‌های فیزیکی خوب این خودرو است؛ به‌طوری که شما می‌توانید یک چوب اسکی داخل آن قرار دهید. اکثر مدل‌های اسپرو ترمز ABS ندارند. اسپرو به دلیل سر و صدای لرزشی که در دور بالای موتور ایجاد می‌کند، مورد انتقاد است؛ اما این خودرو در سرعت‌های پایین بی سر و صدا است.

دوو سی‌یلو

سی‌یلو خودرویی با ۴ سیلندر است. این خودرو مدل ارتقا یافته‌ی دوو ریسر است و ظاهر آن نسبت به ریسر زیبا‌تر است. سواری این خودرو نرم است؛ ‌اما تقریبا تمام کسانی که تجربه‌ی رانندگی با سی‌یلو را دارند معتقدند که سیستم ترمز و همچنین هندلینگ سی‌یلو ضعف دارد. این خودرو از نظر ایمنی در تصادفات جایگاه مناسبی ندارد. سی‌یلو بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۳ توسط کرمان موتورز در ایران تولید می‌شد. گفته می‌شود که کرمان موتور تیراژ این خودرو در ایران را به ۴۰ هزار دستگاه رساند.

دوو ماتیز

تولید ماتیز مانند سایر محصولات دوو در ایران متوقف شده است. ماتیز خودرویی هاچ‌بک با ۳ سیلندر است و مناسب حمل و نقل داخل شهری است. حجم موتور این خودرو ۸۰۰ سی‌سی است. خودروی چینی ام‌وی‌ام ۱۱۰ شباهت ظاهری زیادی به این خودرو دارد. حدود قیمت برای خرید دوو ماتیز کارکرده ۷ الی ۱۳ میلیون است.

برای خرید دوو به سایت دیوار مراجعه کنید؛‌ همچنین اگر قصد فروش ماشین دوو خود را دارید اقدام به ثبت‌ نام و درج آگهی در دیوار کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات