اپل کمپانی PowerbyProxi فعال در حوزه‌ی شارژ بی سیم را تصاحب کرد

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی اپل شرکت نیوزلندی فعال در حوزه‌ی شارژ بی‌سیم را برای تحقق وعده‌ی «آینده‌ی بی‌سیم» خریداری کرده است.
تبلیغات

درحالیکه از جزئیات این معامله هنوز صحبتی نشده: اما دن ریچو، معاون ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار اپل، در گفتگویی با وب‌سایت Stuff‌، از هدف اپل برای تحقق آینده‌ای بدون سیم صحبت کرده است. به‌ نظر می‌رسد که برای رسیدن به این هدف، اپل نه‌تنها آیفون، بلکه تمام محصولاتش را مورد هدف قرار داده است.

دن ریچو می‌گوید: 

ما می‌خواهیم شارژ بی‌دردسر را برای مکان‌ها و مشتریان بیشتری در سراسر دنیا فراهم کنیم.

در حال حاضر مشخص نیست که شرکت نیوزیلندی PowerbyProxi که به‌تازگی تحت مالکیت اپل درآمده است، چگونه در عملکرد اپل تأثیر خواهد گذاشت؛ اما باتوجه به ساخت سیستم‌های شارژ با توان بالا، می‌توان اینطور نتیجه گرفت که کوپرتینونشین‌ها نه‌تنها شارژ سریع‌تر را هدف قرار داده‌اند، بلکه قصد بسط این سیستم به دستگاه‌هایی مانند مک‌بوک‌ نیز دارند.

شارژ بی‌سیم در آیفون‌های جدید

به‌ نظر می‌رسد که اپل نسبت به تکنولوژی شارژ بی‌سیم که در آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس و همچنین آیفون ۱۰ مورد استفاده قرار داده‌ است، هیجان زیادی دارد. از مدت‌ها پیش پرچم‌داران اندروید از ویژگی شارژ بی‌سیم بهره‌مند بودند؛ اما با این حال اپل رقم‌ خوردن چنین اتفاقی برای آیفون‌ها را بسیار مهم می‌پندارد. به باور این شرکت، این ویژگی‌ علاوه بر نوآورانه‌ بودنش، تفاوت مشهودی در راحتی و نحوه‌ی استفاده کاربران از آیفون‌ ایجاد می‌کند.

البته براساس پتنتی که چند ماه پیش منتشر شد، به‌ نظر می‌رسد که اهالی کوپرتینو از مدت‌ها پیش در صدد ساخت تکنولوژی پیشرفته‌ی شارژ بی‌سیم بودند. در این پتنت اپل سیستمی طراحی کرده بود که در سراسر اتاق کار می‌کرد و به کاربران اجازه می‌داد دستگاهشان را درحالی‌که در آن‌سوی اتاق قرار دارد، شارژ کنند. اگرچه احتمال می‌رفت شاهد حضور چنین سیستمی در آیفون‌های امسال باشی؛، اما اپل تصمیم به استفاده از سیستم شارژ بی‌سیم مشابه دستگاه‌های اندرویدی در آیفون‌های امسال گرفت.

اپل فعلا درباره‌ی خرید جدیدش صحبتی نکرده است؛ اما اگر جاه‌طلبی‌های کوپرتینونشین‌ها به نتیجه برسد، پیشرفت قابل‌توجهی در نسل‌های آینده‌ی آیفون ملاحظه‌ خواهیم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات