باتری های ساخت سامسونگ در گلکسی نوت 7 استفاده نخواهد شد

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ برای جلوگیری از انفجار باتری‌های گلکسی نوت ۷ تمام نسخه‌های عرضه شده از این گوشی‌هوشمند را فراخوانده تا باتری آن‌ها تعویض شوند. گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارد که کره‌ای‌ها از این پس باتری‌های ساخت خود را روی گلکسی نوت ۷ قرار نخواهند داد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از آنکه گزارش‌هایی مبنی بر انفجار شماری از گلکسی نوت ۷های سامسونگ منتشر شد، این کمپانی تمام نسخه‌های عرضه شده از این گوشی به بازار را فراخوانی کرده تا باتری این گوشی تعویض شود. حال شنیده‌ها گویای این موضوع است که سامسونگ تمام باتری‌های تولید شده توسط Samsung SDI را کنار می‌گذارد.

آمارهای ارائه شده نشان‌ دهنده‌ی عرضه‌ی بیش از ۲.۵ میلیون دسنگاه گلکسی نوت ۷ به بازار دارد، حال آنکه باتری ۷۰ درصد از این ۲.۵ میلیون دستگاه توسط Samsung SDI تولید شده است. باتری‌های مورد استفاده در ۳۰ درصد باقی مانده‌ی توسط کمپانی چینی ATL تامین شده است. شواهد امر گویای این موضوع است که سامسونگ مشکل انفجار را در باتری‌های ساخت خود دیده و برای حل سریع مشکل باید باتری‌هایی را از ATL خریداری کرده و باتری گوشی‌های فراخوانی شده را جایگزین کند. همچنین این احتمال مطرح شده که شاید سامسونگ برای انجام هر چه سریع‌تر تعویض باتری‌ها، از LG Chem یاری بگیرد.

لی سئونگ هیوک، تحلیل‌گر Korea Investment & Securities در این خصوص می‌گوید:

در فراخوانی جهانی ۲.۵ میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷، هزینه‌های تعویض باتری بر عهده‌ی Smasung SDI خواهد بود.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ باتری‌های معیوب علت اصلی انفجار گلکسی نوت ۷ سامسونگ است. شواهد امر گویای این موضوع است که خود سامسونگ علت اصلی ساخت باتری‌های معیوب است. سامسونگ از طریق بازوی خود که Samsung SDI نام دارد، توسعه‌ی باتری‌های غیرقابل تعویض را از سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز کرده است. این کمپانی در تلاش برای تولید باتری‌ها توسط زیرمجموعه‌ی خود و کاهش هزینه‌ها، اقدام به تولید باتری‌های غیرقابل تعویض کرد. تنها بخش کوچکی از باتری‌های مورد استفاده در گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۷ توسط Samsung SDI تولید شده است، حال آنکه برای اولین بار سامسونگ تصمیم گرفته تا بخش تعظیم نیاز باتری خود برای تولید گلکسی نوت ۷ را با استفاده از بازوی خود تامین کند.

بی شک این موضوع هزینه‌ی زیادی را روی دست Samsung SDI قرار خواهد داد، بطوری که حتی سود سامسونگ از فروش گلکسی نوت ۷ نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. برآ.ردهای اولیه نشان از این دارد که Samsung SDI‌ در سه ماهه‌ی سوم شاهد کاهش ۱۶ میلیون دلاری درآمد خود خواهد بود. گمانه‌زنی‌ها گویای این موضوع است که فرآیند تعویض باتری در کنار سایر هزینه‌ها، برای سامسونگ یک میلیارد دلار تمام خواهد شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات