آیفون 7 اپل دارای نمایشگر ارتقا یافته و گزینه های ذخیره سازی بیشتری خواهد بود

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در حالی که فقط ۳ روز تا رویداد مطبوعاتی ویژه‌ی اپل در شهر سن‌فرانسیسکو باقی مانده، اطلاعات جدیدی از آیفون 7 فاش شده است. یک یادداشت پژوهشی به وسیله‌ی تحلیلگر مشهور، مینگ‌چی کو منتشر شده که شامل اطلاعات جالب و جدیدی در مورد نمایشگر ارتقا یافته، گزینه‌های ذخیره‌سازی و دوربین آیفون ۷ است. لطفا زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

انتظارها رو به اتمام بوده و کم‌کم در حال نزدیک شدن به رویداد مطبوعاتی رسمی اپل در شهر سن‌فرانسیسکو هستیم. در این بحبوحه، یادداشتی پژوهشی از تحلیلگر مشهور مینگ‌چی کو در اختیار وب‌سایت MacRumors قرار گرفته که اطلاعات جدیدی از مشخصات مورد انتظار برای نسل جدید گوشی هوشمند اپل را فاش کرده است.

در طول چند ماه گذشته، شایعه‌های بسیار زیادی در مورد iPhone 7 اپل منتشر شده است؛ اما آخرین گزارش تحقیقاتی منتشر شده به وسیله‌ی مینگ‌چی کو جزئیاتی قطعی و دقیقی را از مشخصات آیفون 7 اپل فاش می‌کند. یکی از جالب‌ترین جنبه‌های گزارش مینگ‌چی کو تمرکز بر روی ظرفیت ذخیره‌سازی آیفون است. در حالی که انتظار داریم مدل پایه‌ی ۱۶ گیگابایتی آیفون به نفع مدل ۳۲ گیگابایتی کنار بکشد، طبق یادداشت‌های تحقیقاتی کو، مدل میانی آیفون ۷ به جای حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه بوده و مدل گران قیمت‌تر هم از حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی بهره خواهد برد. وجود حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی قطعا خبر بسیار خوبی برای کاربرانی که علاقه‌ی زیادی به فیلم‌برداری 4K، نصب نرم‌افزارهای حجیم یا ثبت عکس‌های با رزولوشن بالا دارند، خواهد بود.

مورد جالب بعدی، وجود آیفون 7 در ۵ رنگ متفاوت شامل نقره‌ای، طلایی، رزگلد، مشکی تیره (dark black) و مشکی براق (piano black) است. ظاهرا باید قید رنگ آبی تیره‌ی شایعه شده در آیفون ۷ را بزنیم.

وب‌سایت MacRumors با ارائه‌ی گزارش جدیدی به شرح زیر، وجود دوربین دوگانه‌ی شایعه شده برای آیفون 7 پلاس را قطعی‌تر کرده است.

استفاده از لنزهای دوگانه در دوربین پشتی iPhone 7 Plus، هزینه‌ی تمام شده‌ی آن را برای اپل به میزان ۴۰ دلار افزایش داده است. بنابراین ممکن است که آیفون ۷ پلاس بسیار گران‌تر از آیفون 6 اس پلاس باشد. هر دو لنز دوربین دوگانه‌ی آیفون ۷ پلاس، ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود که یکی از لنزها دارای زاویه‌ی دید عریض (wide angle)، اندازه‌ی بزرگ‌تر پیکسل، لنز ۶ تکه (6P lens) و لرزش‌گیر اپتیکال بوده و لنز دوربین دوم از نوع تله‌فوتو (telephoto) با اندازه‌ی پیکسل کوچک و ۵ تکه (5P lens) خواهد بود. لنزهای تله‌فوتو قابلیت فوکوس در فاصله‌های دور را فراهم آورده و از لحاظ توانایی ثبت عکس‌های بزرگ از سوژه‌های دور و داشتن زاویه‌ی دید باریک، اهمیت زیادی در عکاسی دارند.

خبر دیگر که در یادداشت تحقیقاتی مینگ‌چی کو به آن اشاره شده، استفاده از فناوری نمایشگر طیف رنگ گسترده در صفحه نمایش آیفون ۷ است که برای اولین بار با آیپد پرو ۹.۷ اینچی معرفی شد. با وجود این فناوری نمایشگر، کیفیت و صحت رنگ در صفحه نمایش آیفون ۷ بهبود خواهد یافت. علاوه‌بر این، طبق شایعه‌های قبلی آیفون ۷ مجهز به یک دکمه‌ی هوم (home) ایستا و مشابه با ترک‌پد استفاده شده در خط تولید مک‌بوک پرو خواهد بود. همچنین، نسل جدید آیفون مقاوت بالایی در برابر نفوذ آب داشته و مجهز به پردازنده‌ی A10 کلاک شده در فرکانس تحسین برانگیز ۲.۴ گیگاهرتزی خواهد بود.

بدون شک واکنش کاربران درباره‌ی طراحی آیفون ۷ با دکمه‌ی هوم ثابت بسیار جالب خواهد بود. اگر اطلاعاتی در مورد دکمه‌ی هوم جدید احتمالی ندارید، باید اظهار کنیم که این دکمه دارای یک سری از حسگرهایی خواهد بود که کاربران هنگام فشردن آن بازخورد لمسی مناسبی دریافت خواهند کرد. در این حالت، حسی مشابه با فشردن دکمه‌ی مکانیکی به کاربران القا خواهد شد.

در نهایت مینگ‌چی کو اشاره کرده است که آیفون ۷ اپل همراه با ایرپاد لایتنینگ و مبدل (adapter) جک صوتی ۳.۵ میلی متری به لایتنینگ عرضه خواهد شد.

آیا آیفون 7 کاربران علاقه‌مند به محصولات اپل را راضی خواهد کرد؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات