گوشی وان پلاس 4 از 8 گیگابایت رم و دوربین 23 مگاپیکسلی بهره خواهد برد

پنج‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود گوشی‌هوشمند وان‌پلاس ۴ از دوربینی ۲۳ مگاپیکسلی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد.
تبلیغات

از هم اکنون شاهد انتشار اخبار و شایعاتی هستیم که مشخصات نسل بعدی گوشی‌هوشمند کمپانی وان‌پلاس که احتمالا وان‌پلاس ۴ نام خواهد داشت را بیان می‌کنند. در برخی از شایعات مورد اشاره، گفته شده است که این محصول از ۸ گیگابایت رم‌ بهره خواهد برد و حافظه‌ی داخلی آن ۲۵۶ گیگابایتی در نظر گرفته شده که البته امکان ارتقای آن به کمک کارت حافظه‌‌ی جانبی میکرو اس‌دی نیز وجود دارد. البته باید گفت که این جزئیات فعلا در حد شایعه‌ بوده و هیچ راهی برای تایید یا رد آن‌ها وجود ندارد، بخصوص اینکه وان‌پلاس ۳ که جدیدترین گوشی این کمپانی به شمار می‌رود به تازگی و در سال جاری معرفی شده است. قابلیتی چون امکان استفاده از کارت‌حافظه‌ی جانبی یکی از مواردی است که اضافه شده آن به گوشی‌های ساخت وان‌پلاس یک بهبود بسیار بزرگ محسوب می‌شود چراکه تا کنون هیچ یک از محصولات این شرکت از چنین امکانی بهره نبرده‌اند. البته مدل ۶۴ گیگابایتی جدیدترین محصول حال حاضر وان‌پلاس فضای کافی برای اکثر کاربران را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و به نظر نمی‌رسد دارندگان این گوشی از مشکل کمبود حافظه‌ی داخلی رنج ببرند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با مشخصات احتمالی محصول مورد بحث بیشتر آشنا شوید.

برخلاف شایعه‌ای که اعلام می‌کند وان‌پلاس ۴ از ۸ گیگابایت رم بهره خواهد برد، منطقی‌تر و امکان‌پذیرتر است که این گوشی با ۶ گیگابایت رم عرضه شود. باید گفت ۶ گیگابایت رم برای یک گوشی‌هوشمند بسیار زیاد است و می‌توان با این میزان حافظه‌ هر و بازی‌ و اپلیکیشنی را با نهایت سرعت اجرا کرد. علاوه بر این شرکت وان‌پلاس همیشه سعی کرده تا هزینه‌های ساخت محصولات خود را تا جایی که امکان دارد کاهش دهد و اضافه کردن رم می‌تواند بر سایر مشخصات فنی دستگاه اثر گذاشته یا نهایتا باعث افزایش قیمت شود. البته نا گفته نماند وان پلاس ۳ به ۶ گیگابایت رم مجهز شده و امکان بهره‌گیری از ۸ گیگابایت رم در نسل بعدی محتمل به نظر می‌رسد.

علاوه بر افزایش میزان رم، شایعه شده که وان‌پلاس ۴ از کارت‌حافظه‌ی جانبی نیز پشتیبانی خواهد کرد و دوربین پشتی آن نیز ۲۳ مگاپیکسلی خواهد بود. لازم به ذکر است که هم اکنون وان‌پلاس ۳ مجهز به یک دوربین پشتی ۱۶ مگاپیکسلی است. اما در مورد پردازنده‌ی نسل بعدی گوشی‌هوشمند شرکت مورد بحث هنوز هیچ شایعه و خبری منتشر نشده اما از آنجا که وان‌پلاس ۳ از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد، احتمال زیادی وجود دارد که این کمپانی از مدل جدید پردازنده‌‌ی یاد شده، یعنی اسنپدراگون ۸۲۱ در گوشی بعدی خود استفاده کند. این احتمال هم وجود دارد که وان‌پلاس به طور کلی یک چیپ‌ست دیگر را برای وان‌پلاس ۴ انتخاب کند.

افزون بر این، هنوز در مورد عمرباتری، اندازه‌ی نمایشگر و رزولوشن نمایشگر محصول مورد بحث هیچ اشاره‌ای نشده اما حداقل رزولوشن ممکن برای وان‌پلاس ۴ فول اچ‌دی و پنل نمایشگر این دستگاه نیز احتمالا AMOLED خواهد بود زیرا هم اکنون وان‌پلاس ۳ از نمایشگری با همین مشخصات بهره می‌برد. البته این مورد نیز در حد حدس و پیش‌بینی است و فعلا نمی‌توان در اینباره با قاطعیت سخن گفت. ممکن است امکانات جدیدی چون Dash Charge در گوشی‌هوشمند وان‌پلاس ۴ ارائه شد، اگرچه در این مورد نیز هنوز شایعه‌ای منتشر نشده است. کمپانی وان‌پلاس احتمالا سعی دارد تا مشخصاتی و ویژگی‌هایی برای نسل بعدی گوشی‌هوشمند خود در نظر بگیرد تا بتواند آن را به رقیبی برای آیفون ۷ تبدیل کند و بنابراین کمپانی یاد شده باید سخت‌افزاری قدرتمندی را در محصول بعدی خود ارائه دهد تا بتواند به عنوان رقیبی جدی برای جدیدترین آیفون اپل شناخته شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات