پیش بینی افزایش فروش ۵ درصدی در بازار گوشی های هوشمند تا پایان سال 2016

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سال ۲۰۱۶ به عقیده‌ی بسیاری از کاربران سال خوبی برای بازار گوشی‌های هوشمند نبوده است. اما تحلیل و پیش‌بینی جدیدی که اخیرا توسط شرکت Canalys منتشر شده، نشان می‌دهد که این بازار می‌تواند تا پایان سال ۲۰۱۶، رشدی ۵ درصدی را تجربه کند. بخش زیادی از این رشد، مدیون پیشرفت بازار در کشورهای هند و فیلیپین است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر شما هم از آن دسته از کاربرانی هستید که تصور می‌کردید سال ۲۰۱۶ سال سیاهی برای بازار گوشی‌های هوشمند بوده است، باید در دیدگاه خود تجدید نظر کنید. شرکت تحقیقات بازار Canalys به تازگی پیش‌بینی و آماری از رشد این بازار منتشر کرده که بر اساس آن فروش گوشی‌های هوشمند تا پایان سال جاری به ۱.۴ میلیارد دلار خواهد رسید و این رقم به معنی رشد ۵ درصدی این بازار است.

یکی از بخش‌هایی که نقش زیادی در این رشد بازار خواهد داشت، بازار کشورهای آسیایی (به جز چین) است. هند، باوجود میانگین درآمد پایین مردم نقش مهمی در این رشد خواهد داشت و پیش بینی می‌شود که فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور تا ۲۱ درصد افزایش یابد. بازار دیگر آسیایی که رشد بالایی خواهد داشت، کشور فیلیپین است که گفته شده با رشد ۲۶ درصدی همراه خواهد شد.

در ادامه‌ی گزارش Canalys به بازار آمریکا و اروپای غربی اشاره شده و عنوان شده باوجود کاهش فروش در شش ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶، این بازارها در ادامه‌ی سال با رشد مواجه خواهند شد. دلیل این رشد فروش نیز طبق گزارش ارائه شده، عرضه‌ی گوشی‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خواهد بود. محققان این افزایش فروش را آنچنان بالا می‌دانند که پیش‌بینی رشد درصدی تک رقمی را برای هر دو بازار عنوان می‌کنند.

البته باوجود افزایش فروشی که گوشی‌های آیفون برای اپل به همراه خواهند داشت، سال جاری برای این شرکت سال خوبی نخواهد بود. تحلیلگران بر این عقیده‌اند که فروش آیفون در پایان سال مالی این شرکت که ماه سپتامبر به پایان می‌رسد، کاهشی ۹ درصدی در مجموع خواهد داشت. آنها گوشی‌های آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس را محصولاتی کمتر از حد انتظار برای اپل می‌دانند و علاوه بر آن، کاهش فروش در چین را یکی از دلایل عدم موفقیت اپل در سال ۲۰۱۶ می‌دانند. به عقیده‌ی آنها، عرضه‌ی iPhone SE نیز نتوانسته تغییر زیادی در سهم اپل از این بازار داشته باشد و تولیدکنندگان چینی با افزایش کیفیت گوشی‌های خود توانسته‌اند این بازار را از اپل پس بگیرند.

پیش‌بینی می‌شود کمپانی اپل در سال ۲۰۱۷ بتواند رشد خود را دوباره آغاز کند و با رشد ۵ درصدی در عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند به کار خود ادامه دهد. دلیل این پیش‌بینی نیز این است که سال آینده دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون است و اپل به احتمال زیاد قابلیت‌های خاص و جدیدی را برای گوشی جدیدش عرضه خواهد کرد که تا‌کنون آنها را مخفی نگه داشته است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات