آیفون در آینده توسط ربات تولید می‌شود

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های هوشمند امروزی امکانات و قابلت‌های پیشرفته‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهند اما با این وجود در حال حاضر بیشتر موبایل‌‌ها توسط نیروی کار انسانی تولید می‌شوند. اما با توجه به جایگزین شدن ربات‌ها در انجام این کار، گفته می‌شود که آیفون‌های بعدی احتمالا با استفاده از ربات‌ها ساخته خواهند شد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چه کسی تلفن‌هوشمند شما را تولید کرده است؟ مطمئنا برند موبایلتان را می‌شناسید، اما آیا می‌دانید در چه کشوری ساخته شده است؟ و آیا می‌دانید که قطعات مختلف چگونه در کنار یکدیگر قرار داده شده‌اند تا در نهایت یک گجت کاربردی تولید شود؟ باوجود اینکه گوشی‌های هوشمند ما از فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برند اما اکثر این محصولات با روش‌های سنتی و توسط نیروی کار انسانی تولید می‌شوند. اکنون تولیدکنندگان به این موضوع پی برده‌اند که برای افزایش کارایی و تولید بیشتر باید از ربات‌های بیشتری استفاده کنند. بکار گرفتن ربات‌ها همچنین باعث افزایش امنیت شرایط کاری، و بهبود مونتاژ گوشی‌های هوشمند خواهد شد. فاکس‌کان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های آیفون شرکت اپل است قصد دارد بیش از نیمی از مشاغل کنونی خود را به ربات‌ها واگذار کند.

در Kushan چین، با سرمایه‌گذاری در بخش ربات‌ها استفاده از اتوماسیون در حال افزایش است. به همین دلیل طی چند سال گذشته در فاکس‌کان تعداد مشاغل انسانی از ۱۱۰ هزار به ۵۰ هزار کاهش یافته است.

با جایگزین شدن ربات‌ها و هوش مصنوعی به جای نیروی کار انسانی، فرآیند تولید نسل بعدی تلفن‌هوشمند آیفون احتمالا به شکل اتوماسیون انجام خواهد شد.

اما این تغییرات خوب است یا خیر؟ درحالیکه تولید موبایل‌ها با استفاده از ربات‌ها قطعا مزایای خاص خود را به همراه دارد، اما باید توجه داشته باشیم که در این شرایط بحث بر سر بیکار شدن بسیاری از افرادی است که هم اکنون در خط تولید گوشی‌های هوشمند مشغول به کار هستند.

از طرف دیگر استفاده از ربات‌ها باعث می‌شود تا مشکلات بیگاری کشیدن از افراد که در تعدادی از شرکت‌ها دیده شده پیش نیاید. همچنین در این شرایط احتمالا تعداد اخبار مرتبط با لو رفتن اطلاعات گوشی‌های معرفی نشده، کاهش خواهد یافت.

اما باوجود تمام مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، افرادی که به واسطه حضور ربات‌ها بیکار شده‌اند به دنبال یافتن شغلی دیگر خواهند بود و این موضوع به یک مشکل مهم در kushan مبدل می‌شود. مشکلی که به آن اشاره شد قطعا باید مورد توجه قرار گیرد، اما با این وجود در حال حاضر جایگزین شدن ربات‌ها در شرکت‌های مونتاژ کننده گوشی‌های هوشمند همچنان در حال افزایش است. 

نظر شما در مورد جایگزین شدن ربات‌ها در خط تولید موبایل‌های هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات