اچ تی سی 10 به دوربین جلو با لرزش‌ گیر اپتیکال مجهز می شود

جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
تنها چند روز دیگر تا زمان معرفی پرچمدار اچ‌تی‌سی موسوم به HTC 10 باقی مانده که بازار شایعات و افشاگری‌ها پیرامون این گوشی داغ شده است. امروز خبری منتشر شده که نشان می‌دهد دوربین جلوی اچ‌تی‌سی ۱۰ به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز خواهد شد.
تبلیغات

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی قرار است روز ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) از اچ‌تی‌سی ۱۰ به عنوان جدیدترین پرچمدار خود رونمایی کند. تا کنون بارها این کمپانی در خبرهای مختلف اعلام کرده این گوشی قدرتمند به دوربین‌هایی در کلاس جهانی مجهز خوهد شد. حالا خبری منتشر شده که از تجهیز دوربین جلوی اچ‌تی‌سی ۱۰ به لرزش‌گیر اپتیکال خبر می‌دهد.

مدتی است لرزش‌گیر اپتیکال یا OIS به یکی از مهمترین بخش‌های دوربین گوشی‌های هوشمند به ویژه محصولات پرچمدار تبدیل شده است. به لطف لرزش‌گیر اپتیکال عملکرد دوربین شما نسبت به نمونه‌های مجهز لرزش‌گیرهای معمولی یا دیجیتال بهتر خواهد شد. اما استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال باعث بیرون‌زدگی یا بزرگترشدن دوربین گوشی می‌شود که باعث شده سازندگان گوشی‌های هوشمند با معضلات طراحی یا مهندسی محصول روبرو شوند.

اچ تی سی 10

اما به هر حال در دنیای امروز کمتر پیش می‌آید پرچمداری لرزش‌گیر اپتیکال نداشته باشد. اما در حالی که استفاده از این نوع لرزش‌گیر به ویژه در گوشی‌های رده بالا مرسوم شده، اچ‌تی‌سی قصد دارد دوربین جلوی اچ‌تی‌سی ۱۰ را به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز کند. این خبر از سوی فردی منتشر شده که تصویری را به عنوان نمونه با دوربین جلوی این گوشی ثبت کرده است. به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی در مورد دوربین جلوی گوشی‌های هوشمند به کاربردی فراتر از ثبت تصاویر سلفی فکر می‌کند.

در هر صورت اینکه اچ‌تی‌سی قصد دارد از لرزش‌گیر اپتیکال یا امکاناتی فراتر از یک ابزار ثبت تصاویر سلفی روی دوربین جلوی اچ‌تی‌سی ۱۰ استفاده کند، موضوعی است که تا چند روز دیگر کاملا روشن خواهد شد. ضمن اینکه اچ‌تی‌سی یک بار دیگر در تیزرهای تبلیغاتی خود اعلام کرده قصد دارد از سنسور اولتراپیکسل استفاده کند. گرچه هیچ گاه اعلام نشده هر دو دوربین اچ‌تی‌سی ۱۰ ویژگی‌های یکسانی خواهند داشت.

فعلا همه چیز در حد شایعه است و تا چند روز دیگر تمامی ابهامات کاربران نسبت به اچ‌تی‌سی ۱۰ برطرف خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات