وبگرد: دریافت روزانه داستان های انگلیسی

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خواندن داستان‌های انگلیسی آنقدر با اهمیت است که حتی شیوه‌ی آموزشی خاصی برای یادگیری زبان انگلیسی برپایه آن ساخته شده است. در ادامه وب‌سایتی به شما معرفی می‌کنیم که به صورت روزانه داستان‌های کوتاه انگلیسی را به ایمیل شما ارسال می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وب‌سایت‌هایی مانند Morningshort وجود دارند که دوست دارند به صورت روزانه ایمیلی حاوی یک داستان انگلیسی زیبا برای کاربران خود ارسال کنند. تسلط شما بر زبان انگلیسی در هر مرحله‌ای که باشد، با شنیدن و خواندن داستان‌های انگلیسی به مرور بهبود پیدا می‌کند. خوشبختانه این وب‌سایت هم می‌تواند پادکست داستان‌ها را به صورت یک فایل صوتی برای شما ارسال کند تا اگر سرتان حسابی شلوغ است، بتوانید در زمان‌ کار یا در حال حرکت به آن‌ها گوش دهید. همچنین داستان‌ها به صورت متنی نیز به صندوق ایمیل شما ارسال می‌شود. اما شنیدن یا خواندن داستان‌های انگلیسی چه فایده‌ای دارد و به چه دلیل باید اینکار را ادامه دهیم؟

story

وقتی زبانی را می آموزید مهارت‌های شنیداری، نوشتاری و گفتاری بسیار با اهمیت هستند. در کنار آنها مهارت خواندن و درک مطلب هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به یادگیری زبان بسیار کمک می‌کند. از جمله مزایایی که می‌توان به ان اشاره کرد:

افزایش دامنه‌ی لغات

وقتی متنی را می‌خوانید یا می‌شنوید یقینا با کلمات جدیدی مواجه خواهید شد. اگر تعداد این لغات بسیار است، به عنوان مثال بعد از خواندن هر ۳ کلمه باید برای درک مطلب از فرهنگ لغت استفاده کنید، سطح این متن مناسب شما نیست و به زودی از خواندن داستان دست خواهید کشید. بنابرین بهتر است داستانی را انتخاب کنید که بدون استفاده از فرهنگ لغت بتوانید ۹۵ درصد آن را به سادگی درک کنید و ۵ درصد باقی مانده را همچنان که ادامه متن را میخوانید حدس بزنید. از این طریق نه تنها کلمات جدید را می آموزید، بلکه بعد از مدتی از آنها استفاده خواهید کرد.

تقویت مهارت نوشتاری

وقتی می خوانید مدلی استاندارد برای نوشتن پیدا می‌کنید. متنی را که می‌خوانید ساختار جمله را به شما نشان می‌دهد و همچنین اصطلاحاتی را که برای نوشتن به آن نیاز دارید به شما یادآورد می‌شود.

استفاده درست از جملات انگلیسی در گفتار

وقتی می‌نویسیم معمولا ساختار جملات را درست به کار می‌بریم، ولی این امر همیشه در صحبت کردن رخ نمی‌دهد؛ بنابراین با خواندن می‌توان به طور طبیعی این ساختار را آموخت.

تهیه لیستی از لغات

از کلمات جدید لیستی تهیه کنید؛ اما نه در زمان خواندن داستان سعی کنید معنی لغات را حدس بزنید و بعد از اتمام داستان آن‌ها را با فرهنگ لغات چک کنید.

مطالعه یا شنیدن دائم

برنامه‌ی مطالعه را به طور منظم و هر روز داشته باشید. به عنوان مثال هر روز ۱۵ دقیقه مطالعه کنید (به‌جای اینکه تنها یک روز در هفته ۲ ساعت مطالعه داشته باشید). به خاطر داشته باشید که داستان‌های کوتاه همیشه انتخاب مناسبی هستند؛ چرا که بعد از اتمام داستان در زمان کوتاه این احساس را خواهید داشت که خیلی سریع به هدف مورد نظر دست یافته‌اید.

story

با این همه مزایا، استفاده از وب‌سایتی که بتواند به صورت رایگان داستان‌های انگلیسی را به صندوق پستی شما ارسال کند و از دو فرمت مختلف متنی و شنیداری برای ارسال داستان‌ها استفاده کند اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای استفاده از این وبسایت به http://www.morningshort.com/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات