قابلیت proactive به کورتانا اضافه شد؛ معرفی اپلیکیشن‌ های پشتیبانی شده توسط دستیار صوتی مایکروسافت

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
مطالعه 1 دقیقه
خبرهای خوش مایکروسافت همچنان ادامه دارد؛ این کمپانی در خلال کنفرانس ۲۰۱۶ امشب خود، از ویژگی‌های جدید دستیار صوتی کورتانا و همچنین اپلیکیشن‌های استور ویندوز که کورتانا از آن‌ها پشتیبانی به عمل آورده، رونمایی کرد.
تبلیغات

کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت امسال نیز به قابلیت‌های جدید مجهز می‌شود. این کمپانی در کنفرانس امشب نزدیک ۱۰۰۰ اپلیکیشن ویندوز ۱۰ را معرفی کرد که کورتانا از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین مایکروسافت وعده داد که قابلیت‌های جدیدی تحت بروزرسانی سالیانه به کورتانا اضافه خواهد شد. یکی از این قابلیت‌ها proactive است که کورتانا به واسطه‌ی آن می‌تواند پیشنهادهای روزانه‌ای را به کاربران ارائه دهد.

پیشنهادهایی که کورتانا به کاربران ارائه می‌دهد شامل پیشنهادهای خرید ناهار، تنظیم رفت و آمدها و حتی تشخیص رسیدها در ایمیل و ارسال آن به بخش گزارش‌های هزینه است. علاوه بر این، کورتانا به زودی در بخش لاک اسکرین نیز نمایش داده خواهد شد؛ به همین دلیل کاربران از این پس می‌توانند بدون باز کردن قفل گوشی هوشمند، به راحتی به کورتانا و قابلیت‌های آن دسترسی داشته باشند.

یکی از بروزرسانی‌های مهم، دسترسی کامل توسعه‌دهندگان به قابلیت proactive کورتانا است؛ این بدان معنی است که توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود اپلیکیشن‌هایی را به واسطه‌ی قابلیت proactive کورتانا توسعه داده و ویژگی‌هایی را بر اساس درخواست‌ها و نیازهای کاربران به محیط اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند.

مایکروسافت تا به حال بروزرسانی‌های جزئی را برای کورتانا ارائه داده بود؛ اما این قابلیت جدید و هوشمند تا به حال مهم‌ترین بروزرسانی این دستیار صوتی است. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات