۵ ویژگی آیفون 6 اس‌ که در آیفون SE نیست

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
پس از مدت‌ها شایعاتی که در مورد معرفی یک آیفون ۴ اینچی جدید شنیده بودیم رنگ واقعیت به خود گرفتند و اپل از آیفون SE رونمایی کرد. در ادامه به ذکر تفاوت‌های این نسخه با آیفون ۶ اس می‌پردازیم.
تبلیغات

شب گذشته شرکت اپل در جریان مراسمی در کوپرتینو کالیفرنیا از آیفون جدید ۴ اینچی خود موسوم به آیفون SE‌ رونمایی کرد این شرکت مدعی شد که آیفون جدید از نظر سخت‌افزاری و ویژگی‌های فنی مشابه آیفون ۶ اس است که چندی پیش معرفی شده بود. اما وقتی در قابلیت‌های این نسخه از آیفون دقیق می‌شویم تفاوت‌هایی می‌بینیم که در ادامه به مرور آن‌ها می‌پردازیم. 

اندازه نمایشگر 

با واضح‌ترین تفاوت شروع می‌کنیم. آیفون SE‌ دارای نمایشگر ۴ اینچی است، در حالی که آیفون ۶ اس نمایشگر ۴.۷ اینچی و آیفون ۶ اس پلاس نمایشگر ۵.۵ اینچی دارد. 

نمایشگر کوچک‌تر به مفهوم پیکسل‌های کمتر نیز است. نمایشگر آیفون SE‌ دارای رزولوشن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل در مقایسه با رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ آیفون ۶ اس و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ آیفون ۶ اس پلاس است. تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در اینچ آیفون SE‌ نیز برابر با آیفون ۶ اس است. این در حالی است که آیفون ۶ اس پلاس تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل در اینچ دارد.  

3D Touch

شاید مهم‌ترین ویژگی که در آیفون ۶ اس وجود دارد ولی در آیفون SE‌ از آن چشم پوشی شده، 3D Touch باشد. در آیفون SE‌ دیگر خبری از ژست‌های حساس به فشار برای دسترسی به منوها نیست. 

حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی 

آیفون SE در دو نسخه ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود و اپل نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن را تولید نکرده است. این در حالی است که آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس نسخه ۱۲۸ گیگابایتی هم دارند. 

دوربین جلو با رزولوشن بالا

آیفون SE‌ از همان دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی موجود در آیفون 6S بهره می‌برد ولی اوضاع در دوربین جلو کمی متفاوت است. در شرایطی که آیفون 6S‌ دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی دارد، آیفون SE دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی دارد. 

نسبت کنتراست بالا

نمایشگر کوچک آیفون SE همچنین نسبت کنتراست پایین‌تری را هم در مقایسه با آیفون ۶ اس ارائه می‌کند. اپل نسبت کنتراست آیفون ۶ اس را ۱۴۰۰:۱ و آیفون SE‌ را ۸۰۰:۱ اعلام کرده است. نسبت کنتراست آیفون ۶ اس پلاس هم ۱۳۰۰:۱ است. 

اما با مطالعه دقیق لیست مشخصات آیفون‌های اپل به تفاوت‌های جزیی دیگری نیز بر می‌خوریم. فشار سنج و قابلیت Dual domain پیکسل‌ها که برای زاویه دید بالاتر در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس وجود دارد در آیفون SE‌ نیست. 

البته دو ویژگی Display Zoom و Reachability نیز در آیفون SE وجود ندارد که مهم نیست چرا که این ویژگی‌ها  در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس معرفی شدند تا کار با نمایشگرهای بزرگ‌تر این آیفون‌ها ساده‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: کلیه‌ی مقالات و اخبار مرتبط با آیفون ۴ اینچی اپل را در صفحه‌ی آیفون SE مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات