ال جی حداقل ۵ میلیون جی 6 می‌فروشد

پنج‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود موفق نشدن ال‌جی با گوشی هوشمند ماژولار جی ۵ در سال ۲۰۱۶، بانک بین‌المللی کردیت سوئیس پیش‌بینی کرده است ال‌جی بیش از ۵ میلیون دستگاه جی ۶ به فروش خواهد رساند.
تبلیغات

ال‌جی سال جاری میلادی پرچم‌دار خود را با شکل و شمایلی جدید راهی بازار کرد. این کمپانی کره‌ای در نظر داشت با طراحی ماژولار و اضافه کردن قابلیت‌های جدید به پرچم‌دار جدید سری جی به رقابت با رقبایی نظیر گلکسی اس ۷ بپردازد، حال آنکه سیاست ال‌جی چندان موفق نبود و نتوانست نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند. بر اساس اطلاعات موجود، ساختار پیچیده‌ی سیستم ماژولار مورد استفاده در گوشی هوشمند جی ۵ باعث شده بود بسیاری از کاربران به سراغ این گوشی هوشمند نروند و رقبای ال‌جی را برای خرید گوشی انتخاب کنند. برای مثال می‌توان به موتورولا اشاره کرد که سیستم ماژولار بسیار ساده‌تری برای گوشی خود انتخاب کرد و همین موضوع باعث جلب نظر منتقدان شد. همه‌ی مواردی که به آن اشاره کردیم، در نهایت فروش پایین را برای جی ۵ به همراه داشت و از این‌رو انتظارات ال‌جی برآورده نشد.

شماری از کاربران، پرچم‌دار اصلی ال‌جی در سال ۲۰۱۶ میلادی را وی ۲۰ می‌دانند. وی ۲۰ لقب اولین گوشی هوشمند اندروید را کسب کرد که همراه با اندروید نوقا راهی بازار شد. این گوشی که ساختاری مستحکم دارد، با توجه به بهره‌گیری از گوریلا گلس ۴ روی نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی، یک گزینه‌ی مناسب برای خرید است. همچنین باید به دوربین دوگانه در پشت گوشی با سنسور‌های ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در جلو اشاره کرد.

اما ال‌جی چه برنامه‌ای برای سال ۲۰۱۷ میلادی دارد؟ انتظار می‌رود ال‌جی در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون که از ۸ تا ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود، نسل جدید پرچم‌دار خود را از سری جی رونمایی کند. علاوه بر احتمالات مطرح‌شده در مورد رونمایی از نسل جدید پرچم‌دار ال‌جی، انتظار می‌رود سامسونگ و اچ‌تی‌سی نیز گوشی‌های هوشمند خود را رونمایی کنند که بیشتر نظرها متوجه گلکسی اس ۸ سامسونگ خواهد بود. بر اساس اطلاعات موجود؛ ال‌جی تمرکز بیشتری بر قابلیت‌های ضدآب جی ۶ دارد و دیگر از طراحی ماژولار در گوشی هوشمند خود استفاده نمی‌کند. ضمنا باید به باتری غیرقابل تعویض در جی ۶ اشاره کرد.

بانک بین‌المللی کردیت سوئیس با انتشار گزارشی اعلام کرده است که انتظار دارد ال‌جی حداقل ۵ میلیون دستگاه جی ۶ به فروش برساند. به گزارش کردیت سوئیس، جی ۶ از فناوری ال‌جی پی و شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهد کرد. سیستم پرداخت موبایلی مورد استفاده توسط ال‌جی از تراکنش امن مغناطیسی یا MST در کنار NFC پشتیبانی خواهد کرد. پشتیبانی از دو فناوری MST و NFC در سیستم پرداخت به این معنا است که جی ۶ را می‌توان در دستگاه‌های کارت‌خوان قدیمی و جدید مورد استفاده قرار داد. با استفاده از این روش، دارندگان گوشی‌های هوشمند جی ۶ ال‌جی می‌توانند از ۹۰ درصد سیستم‌های کارت‌خوان استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات