مایکروسافت در تاریخ ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) اعلام کرد جهت ارائهی یک تجربهی دیجیتالی جدید برای بیش از ۱.۶ میلیارد نفر، طرفدار این لیگ در سراسر جهان، همکاری خود را با لالیگا آغاز کرده است؛ طبق مفاد این تفاهمنامه، مایکروسافت به عنوان طرف همکار به نمایندهی رسمی امور مربوط به تکنولوژی در لالیگا بدل خواهد شد. با استفاده از سیستم ابری و هوش مصنوعیِ مایکروسافت، لالیگا قادر خواهد بود امکان تماشای برخی بازیها یا محتوای ویژه را برای طرفداران خود فراهم سازد. پیلار لوپز، مدیر واحد مایکروسافت در شبهجزیرهی ایبری، اذعان داشت:
همکاری ما با لالیگا منجر به یک انقلاب نوآوری در صنعت ورزش خواهد شد. انقلابی در راه است که حامیان باشگاهها، بازیکنان و حتی شیوهی مدیریت سازمانهای ورزشی را تغییر خواهد داد.
بر اساس بیانیهی رسمی لالیگا، سرویسهای ابری مایکروسافت، شامل Azure ،Office 365 و همچنین Dynamics 365 نقشی اساسی در انتقال محتوای دیجیتال برای لالیگا ایفا خواهند کرد؛ نقشی که بهکارگیری سرویسهای ابری مایکروسافت جهت دسترسی بیش از ۱.۶ میلیارد کاربر را شامل میشود.
لالیگا سرویس Azure مایکروسافت را جهت کسب تجربیات جدیدی به کار خواهد برد؛ به گفتهی آنها؛ این سرویس «انعطافپذیری» و «مقیاسپذیری» لازم جهت به ارمغان آوردن یک تجربهی آرمانی برای کاربران را تضمین میکند. جدای از تجربیات دیجیتالی جدید، مایکروسافت و لالیگا جهت توسعهی ابداعات و نوآوریهایی برای سازمانهای دیگر این صنعت از جمله باشگاههای فوتبال، همکاری خواهند کرد.
نظرات