آیفون های اپل صدرنشین در آمریکا رو به افول در چین

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کانتار که به بررسی وضعیت بازار مشغول است، جدیدترین گزارش خود از بازار گوشی‌های هوشمند را منتشر کرده است.
تبلیغات

Kantar Worlpanel نام موسسه‌ای است که وظیفه‌ی آن بررسی وضعیت بازار است. این شرکت به تازگی گزارشی جدیدی از وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند را برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ منتشر کرده است.

براساس گزارش کانتار، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل توانسته‌اند در آمریکا فروش بسیار خوبی را تجربه کنند. سهم بازار آی‌اواس در این کشور ۵.۲ درصد رشد داشته است که باید این افزایش فروش را در گرو فروش خوب پرچمداران جدید اپل بدانیم. بعد از این دو گوشی آیفون 6 اس قرار دارد. براساس گزارش کانتار در حال حاضر آی‌اواس ۳۴.۲ درصد از بازار آمریکا را در اختیار دارد. این در حالی است سهم بازار اندروید از ۶۶.۷ درصد به ۶۳.۴ درصد رسیده است.

با این وجود دستگاه‌های جدید اپل خیلی شگفت‌انگیز نیستند. سهم آی‌اواس در بازار آمریکا با ۲.۵ درصد کاهش به ۱۵ درصد رسیده و در بازار چین نیز سهم این پلتفرم از ۱۸.۷ به ۱۴.۲ درصد کاهش یافته است. اما همچنان آیفون 7 و 7 پلاس، پرفروش‌ترین گوشی‌های ماه سپتامبر در انگلستان بوده‌اند و توانسته‌اند ۱۵.۱ درصد از بازار را تصاحب کنند. نکته‌ی قابل توجه این است که آیفون اس‌ای نیز کماکان محبوبیت خود را در بریتانیا حفظ کرده است و ۸.۵ درصد از فروش این منطقه را در اختیار دارد. این میزان در آمریکا ۳.۵ درصد است.

بعد از مشکلات پیش آمده برای گلکسی نوت 7، تنها بازاری که نشان از رشد سال به سال فروش این غول کره‌ای دارد، مربوط به انگلستان است که ۳۰.۴ درصد از سهم بازار را از آن خود کرده است. سامسونگ در بازار ایتالیا، توسط هواوی پشت سر گذاشته شده و غول چینی توانسته در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با ۱۵.۲ درصد رشد فروش، ۲۷.۳ درصد از بازار موبایل این کشور را تصاحب کند.

در بازار چین، اوپو را باید کمپانی برتر بازار بدانیم که با ۸.۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته توانسته ۱۱.۲ درصد از سهم بازار را داشته باشد. اوپو آر 9 توانسته عنوان پرفروش‌ترین گوشی را از آیفون 6 اس بگیرد.

تحلیل‌گران هنوز هم نسبت به فصل تعطیلات و پیش‌بینی‌های فروش در این بازه‌ی زمانی با شک و تردید صحبت می‌کنند. سامسونگ باید برای جبران ماجرای فبلت خود سخت بجنگد، ولی می‌توان امیدوار بود که از طرف دیگر فروش گلکسی اس 7 و اس 7 اج افزایش داشته باشد.

اما در مورد حضور اپل در بازار چین، تحلیل‌گران می‌گویند به دلیل عدم تعادل میان عرضه و تقاضا به ویژه در مورد آیفون 7 پلاس، با افزایش عرضه اپل در فصل پایانی سال جاری میلادی، می‌تواند رشد قابل توجهی را تجربه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات