DRAM با افزایش استفاده در گوشی‌ های هوشمند گران شد

سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با افزایش ظرفیت حافظه‌های رم مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، قیمت DRAM در بازار جهانی افزایش پیدا کرده است.
تبلیغات

با نگاهی به گوشی‌های هوشمندی که در سال جاری راهی بازار شده‌اند، می‌توان به روشنی دید که این روزها اغلب گوشی‌های هوشمندی که با حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی راهی بازار می‌شوند، حال به ماژول سه گیگابایتی مجهز شده‌اند. همچنین شماری از محصولات با بهره‌گیری از حافظه‌ی رم ۴ و حتی ۶ گیگابایتی راهی بازار شده‌‌اند.

در صورتی که درصدد خرید یک گوشی هوشمند با حافظه‌ی رم سه گیگابایتی باشید، کافی است تا سری به بازار بزنید تا انواع گزینه‌های موجود با قیمت‌های متنوع را مشاهده کنید. در صورتی که به دنبال برندی مطرح با مشخصات فنی بالا نباشید، می‌توانید یک دستگاه گوشی هوشمند با حافظه‌ی رم سه گیگابایتی را با مبلغ کمتری مال خود کنید. در صورت نیاز به خرید یک گوشی با برند شناخته شده، قیمت‌ها کمی بالاتر می‌رود. برای مثال می‌توان به ASUS Pegasus/X550 اشاره کرد که با بهره‌گیری از حافظه‌ی رم سه گیگابایتی و اسنپدراگون ۶۱۵ به قیمت ۱۲۰ دلار در اختیار کاربران قرار گرفته است. اپل نیز که همواره از حافظه‌هایی با ظرفیت کمتر از رقبا در گوشی‌های هوشمندش استفاده می‌کرد، آیفون ۷ پلاس را به همراه یک حافظه‌ی رم سه گیگابایتی راهی بازار کرده است.

اما این تمام ماجرا نیست، چراکه کمپانی چینی وان پلاس آخرین نسل از پرچمدار خود را به همراه یک حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی راهی بازار کرده است. شایعات مطرح شده نشان از این دارند که این کمپانی در پرچمدار سال آینده‌ی خود از حافظه‌ی رمی به ظرفیت ۸ گیگابایت بهره خواهد برد.

در صورتی که تولیدکنندگان، حافظه‌های رم پرظرفیت را بصورت بهینه روی محصولاتشان قرار دهند، این موضوع بسیار در بهبود تجربه‌ی کاربری گوشی‌های هوشمند موثر است، حال آنکه افزایش بکارگیری حافظه‌های پر ظرفیت باعث بالا رفتن قیمت این ماژول‌ها شده است. براساس اطلاعات ارائه شده قیمت ماژول‌های حافظه‌ی DDR3 و DDR4 از مرز ۲ دلار گذشته و انتظار می‌رود این افزایش همچنان ادامه داشته باشد.

ماه گذشته حافظه‌های DDR4 با ظرفیت ۴ گیگابایت به قیمت ۲.۱۷ دلار به فروش رفتند که نشان از افزایش ۱۸.۶ درصدی دارد. میانگین فروش حافظه‌های چهار گیگابایتی DDR3 نیز با افزایش ۲۲.۴ درصدی به ۲.۰۸ دلار رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات