کمپانی روسی گوشی ضد انفجار ساخت

یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که اخبار مبنی‌بر مشکلات گلکسی نوت 7 فضای مجازی را پر کرده، یک کمپانی روسی گوشی موبایلی ساخته که ضد انفجار است.
تبلیغات

یک کمپانی روسی به نام Zavod Goreltex محصولات الکترونیکی می‌سازد که از قابلیت‌های آنها می‌توان به ضد انفجار بودنشان اشاره کرد. از محصولات این کمپانی می‌توان جعبه‌های ترمینال برق، کابینت کنترل، کنترل پنل و قطع کننده مدار را نام برد که تنها بخشی از محصولات ضد انفجار این کمپانی محسوب می‌شوند.

حال در خلال اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه سامسونگ به تولید گلکسی نوت 7 پایان داده و فراخوان جمع‌آوری گوشی‌های فروخته شده را اعلام کرده، کمپانی روسی Goreltex در اقدامی جالب گوشی معرفی کرده که دارای قابلیت ضد انفجار است.

این گوشی که CTG-ST نام دارد در واقع نمونه بهینه شده‌ای از محصول پیشین این کمپانی روسی است. CTG-ST را می‌توان یک فیچرفون خواند که اصولا به گوشی‌هایی گفته می‌شود که از قابلیت‌های تلفن‌های هوشمند بی‌بهره هستند. در کنار قابلیت ضد انفجار باید گفت که CTG-ST دارای طراحی مقاومی بوده و مناسب برای استفاده در شرکت‌ها و سازمان‌ها است.

از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی ضد انفجار می‌توان به نمایشگر ۲.۲ اینچی اشاره کرد که دارای رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل بوده و در زیر قاب آن از یک تراشه مدیاتک MT6260A استفاده شده است. این گوشی دارای یک مگابایت حافظه داخلی بوده که البته با استفاده از کارت‌های میکرو اس‌دی می‌توان این ظرفیت را افزایش داد.

CTG-ST از دوربین ۳ مگاپیکسلی در پشت بهره می‌برد و باتری آن نیز از ظرفیت ۲۵۰۰ میلی‌آمپرساعت برخوردار است. این فیچرفون از فایبرگلاس و لاستیک ساخته شده که حتی در صورت سقوط از ارتفاع ۱.۶۵ متر نیز آسیب نمی‌بیند. هنوز قیمت این گوشی مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات