کورتانا از این پس بصورت پیش فرض روی سایانوژن ماد نصب می‌شود

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا همکاری مایکروسافت با سایانوژن گسترش یافته است. براساس توافق جدید صورت گرفته سایانوژن از این پس دستیار صوتی هوشمند کورتانا را در رام اختصاصی خود جای خواهد داد.
تبلیغات

 براساس گزارش‌های جدید منتشر شده، سایانوژن از این پس در راستای همکاری با مایکروسافت، دستیار صوتی هوشمند خود را در رام اختصاصی سایانوژن قرار خواهد داد.

سایانوژن مد، نام رام اختصاصی این کمپانی است که مبتنی بر اندروید توسعه یافته، اما این کمپانی بهبود‌ها و تغییرات مدنظر خود را روی آن اعمال کرده است. این رام در حال حاضر توسط بیش از ۵۰ میلیون کاربر در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه مایکروسافت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند عملکرد چندان راضی کننده‌ای ندارد، به نظر می‌رسد این سیاست را به عنوان راهکاری برای جذب کاربران به سوی این پلتفرم در پیش گرفته است. از طریق همکاری با سایانوژن و قرارگرفتن دستیار صوتی هوشمند کورتانا بصورت پیش فرض روی سایانوژن ماد، سرمایه‌گذاری بسیار ارزان قیمتی را برای جذب کاربران به سمت پلتفرم خود و آشنا کردن با سرویس‌هایش انجام می‌دهد.

کورتانا در سایانوژن ماد قادر است تا دستورات صوتی را دریافت کرده و تنظیماتی را از قبیل تغییرات در تنظیمات شبکه انجام دهد.

پس از آنکه ساتیا نادلا به صندلی ریاست مایکروسافت تکیه زد، بسیاری از سیاست‌ها در ردموند تغییر یافت، بطوریکه مایکروسافت رویکرد بسیار دوستانه‌تری را با رقبای خود در پیش گرفته و سرویس‌هایی را نیز برای اجرا در سایر پلتفرم‌ها نظیر اندروید و iOS ارائه می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین اهداف کورتانا بالا بردن اهمیت سرویس‌های مایکروسافت در برابر ارزش گوشی‌های هوشمند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات