نگاه نزدیک زومیت به مانیتورهای سامسونگ در IFA 2015

یک‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ چندین مانیتور 4K را به نمایشگاه ایفا آورده است.
تبلیغات

سامسونگ در بخشی از غرفه‌ی خود در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ مانیتورهای جدید خود را به نمایش گذاشته است که از آن جمله می‌توان به مانیتورهای خمیده، دو مانیتور 4K با پشتیبانی از فناوری Freesync، مانیتورهای خمیده‌ و مانیتور با توانایی شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند اشاره کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی به مانیتورهای سامسونگ داشته باشیم.

سامسونگ جزء پیشروان صنعت تولید صفحات نمایش است و در زمینه‌ی تولید مانیتور نیز فعالیت‌های زیادی داشته و مانیتورهای متنوعی نیز دارد.

یکی از این نوع مانیتورها که در ایفا ۲۰۱۵ معرفی شده، مانیتوری است که توانایی شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند شما را دارد. اگر از جمله‌ی افرادی هستید که گوشی هوشمندتان را در زمان کار روی پایه‌ی مانیتور می‌گذارید، پس مانیتور جدید سامسونگ گزینه‌ی مورد پسندتان خواهد بود؛ چراکه این مانیتور از وجود یک شارژر بی سیم روی پایه بهره می‌برد که می‌توان گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم را با استفاده از آن شارژ کرد.

این مانیتور سامسونگ در دو نسخه‌ی ۲۴ و ۲۷ اینچ با رزولوشن فول اچ‌دی روانه‌ی بازار خواهد شد که به ترتیب S24E370DL و S27E370DS نام دارند. از جمله‌ی قابلیت‌های این محصولات می‌توان به فناوری بازی Anti-Flicker از ای ام دی اشاره کرد. زاویه‌ی دید مانتیورهای جدید سامسونگ ۱۷۸ درجه است.

سری دیگری از مانیتورها، مانیتورهای خمیده‌ی سامسونگ هستند که شامل دو مدل ۲۷ اینچی HD SD590C و مدل ۳۴ اینچی SE790C دارای نسبت تصویر 21:9 است که به منظور ارتقای محتوای سرگرمی بصری طراحی شده‌اند. طرح منحنی این مانیتور که با انحنای طبیعی چشم انسان تناسب دارد، حس غوطه‌ور شدن در تصویر را هنگام تماشای نمایش برای بیننده به همراه می‌آورد. همچنین مدل SE790C با رزولوشن اولترا واید (Ultra Wide Quad HD) در این نمایشگاه به نمایش در آمده است. این مانیتور علاوه بر ویژگی‌های بهینه‌شده، تفاوت محسوسی در زمینه تجربه تماشا با مانیتورهای صفحه ‌تخت یا مانیتورهای خمیده رقیب خود دارد.

از دیگر نمایشگرهای عرضه شده توسط سامسونگ، مانیتور UD970 است که اولین مانیتور UHD حرفه‌ای سامسونگ است. این نمایشگر ۳۱.۵ اینچی قادر به نمایش ۹۹.۵ درصد از رنگ‌های RGB است که ارائه‌ی رنگ با دقت بسیار بالا را ممکن کرده و خطاهای خروجی به هنگام چاپ را به میزان قابل ‌توجهی کاهش می‌دهد. سامسونگ همچنین برای کسانی که در حال تولید محتوی و کار تولیدی هستند و حتی استاندارد بالاتری را طلب می‌کنند، مانیتور SD850 را ارائه کرده است. مدل SD850 یک مانیتور ۳۲ اینچی است که استانداردهای جدیدی در عرصه‌ی مانیتورهای تجاری تعریف می‌کند. این مانیتور با ارائه‌ی کیفیت تصویر بی‌نظیر ‌(Wide Quad HD resolution) نیازهای فزاینده کیفی و تولیدی کاربران را برآورده می‌کند.

تنوع مانیتورهای سامسونگ به اینجا ختم نمی‌شود؛ چرا که شاهد عرضه‌ی دو مدل دیگر توسط این شرکت با پشتیبانی از قابلیت فری سینک ای‌ام‌دی نیز هستیم. این دو مانیتور شامل نمونه‌ی ۲۳.۶ اینچی U24E590D و نمونه‌ی ۲۸ اینچی U28E590D است و با وجود برخورداری از ویژگی‌های مشترکی نظیر برخورداری از رزولوشن 4K و فناوری فری سینک ای ام دی، تفاوت‌هایی نیز بین این دو محصول وجود دارد.

تفاوت اصلی این دو مانیتور استفاده از دو نوع پنل نمایشی متفاوت در هر یک از این محصولات است. مانیتور کوچک‌تر از وجود پنل PLS بهره می‌برد در حالی که مانیتور بزرگ‌تر از وجود پنل TN استفاده می‌کند. با توجه به این موضوع، زاویه‌ی دید نمونه‌ی کوچک‌تر بیش از مانتیور بزرگ‌تر است، بطوریکه مانیتور ۲۴ اینچی دارای زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه‌ی افقی و عمودی و نمونه‌ی بزرگ‌تر دارای زاویه‌ی دید ۱۷۰ درجه افقی و ۱۶۰ در جه عمودی است. برتری مانیتور U28E590D نیز در روشنایی بیشتر و مدت زمان پاسخگویی کمتر در مقایسه با نمونه‌ی کوچک‌تر نهفته است. روشنایی صفحه‌ی نمایش مانیتور بزرگ‌ و کوچک به ترتیب ۳۷۰ و ۳۰۰ کاندلا بر متر مربع است

هر دو نمونه از پورت HDMI و DisplayPort پشتیبانی می‌کنند. از ویژگی‌های نرم‌افزاری این دو مانیتور باید به قابلیت تصویر در تصویر و حالت بازی اشاره کرد. سامسونگ مدعی است که در حالت بازی، نحوه‌ی نمایش تصاویر از طریق بالا رفتن سرعت پاسخگویی به تغییر رنگ‌ها و روشنایی تشدید می‌شود. از جمله‌ی ویژگی‌های این مانتیورها باید پشتیبانی از فری سینک ای‌ام‌دی خواند که به عنوان رقیبی برای جی سینک انویدیا در دسترس است. این فناوری برای از بین بردن لگ در نمایش تصاویر هنگام بازی‌ها صورت می‌گیرد.

در ادامه می‌توانید گزارش ویدیویی زومیت از مانیتورهای جدید سامسونگ با نرخ رفرش بالا و مدل‌هایی با نمایشگر خمیده را مشاهده کنید. قیمت مانیتور جدید اعلام نشده است. 

تماشای ویدیو در یوتیوب

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات