آیا اکسپریا زد 5 همچنان از مشکل داغ شدن اسنپدراگون 810 رنج می‌برد؟

جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می رسد برخلاف ادعاهای قبلی مبنی بر حل شدن مشکل بالا رفتن غیر طبیعی دمای پردازنده‌ی اسنپدراگون 810 در سری جدید این تراشه، همچنان این مشکل حتی روی اکسپریا زد 5 نیز پا برجاست. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 به نظر می‌رسد کم‌کم باید این مشکل را مشابه صفحه مرگ کامپیوتر در گوشی‌های هوشمند بدانیم. سونی در جریان رویداد ایفا ۲۰۱۵ برلین از سه گوشی اکسپریا زد 5، اکسپریا زد 5 کامپکت و اکسپریا زد 5 پرمیوم رونمایی کرد. حالا در تصویری که از تست این گوشی در سالن نمایشگاه منتشر شده می‌بینیم همچنان از مشکل داغ شدن رنج می‌برد.

البته هنوز مشخص نیست آیا این مشکل دقیقا مربوط به پردازنده‌ی اسنپدراگون 810 خواهد بود یا اینکه محصول داخل نمایشگاه نسخه‌ی اولیه اکسپریا زد 5 بوده و در نسخه‌ی نهایی چنین مشکلی وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه در طول روز در فضای نمایشگاه بارها با این گوشی‌ها کار می‌شود و ممکن است این داغ شدن کاملا طبیعی باشد.

در تصویر منتشر شده از ایفا ۲۰۱۵، هنگام کار کردن با اپلیکیشن دوربین، پیغام خطایی مبنی بر خاموش شدن دستگاه صادر می‌شود تا دمای آن پایین آمده و خنک شود. به نظر می‌رسد هنوز کار سنگینی هم با دوربین اکسپریا زد 5 انجام نشده بوده که این پیام روی رابط کاربری آن نقش می‌بندد. در نهایت بدون دلیل خاصی اپلیکیشن دوربین بسته شده و گوشی خاموش می‌شود.

به نظر می‌رسد علی‌رغم اینکه گوشی موجود در نمایشگاه همچنان بیش از حد داغ می‌شود، ولی باز هم برای قضاوت درباره‌ی این مشکل کمی زود است و امیدواریم کوالکام واقعا برای این مشکل فکر اساسی کرده باشد.

ضمن اینکه یادآور می‌شویم تیم زومیت که در ایفا ۲۰۱۵ برلین حاضر شده، هنگام کار کردن با اکسپریا زد 5 سونی و تهیه ویدیوی نگاه نزدیک، مشکل خاصی نداشته است و نمی‌توان زیبایی و توانایی‌های هر سه عضو اکسپریا زد 5 را نادیده گرفت.

نظر شما در این باره چیست؟

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات