افزایش درآمد انویدیا پس از تقاضای زیاد پردازنده‌های خودرو و گیمینگ این شرکت

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا افزایش غیرمنتظره‌ی درآمد را در سه ماهه‌ی دوم به واسطه افزایش تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی و سیستم‌ روی چیپ‌های مخصوص خودرو، گزارش داده است. برای آگاهی از جزییات این خبر با ما همراه باشید.
تبلیغات

انویدیا که بزرگترین تولیدکننده پردازنده‌های گرافیکی جهان است، بر خلاف رقیب خود AMD، روز‌های خوبی را سپری می‌کند. در حالی که زمزمه فروش AMD به گوش می‌رسد، انویدیا خبر از افزایش فروش خود را می‌دهد.

درآمد کل انویدیا در سه ماهه‌ی دوم با افزایش ۴.۵ درصدی به ۱.۱۵ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت هم‌چنین برای فصل سوم درآمد ۱.۱۶ تا ۱.۲ میلیارد دلار را پیش‌بینی می‌کند که بیشتر از ۱.۱ میلیارد دلاری است که پیش‌تر پیش‌بینی شده بود.

با توجه به کاهش فروش کامپیوتر‌های شخصی، انتظار می‌رفت درآمد انویدیا کاهش یابد؛ زیرا فعالیت اصلی این شرکت هم‌چنان بر تولید پردازنده‌های گرافیکی مخصوص رایانه‌ها استوار است. با این وجود انویدیا افزایش فروش پردازنده‌های گرافیکی خود را در کنار سیستم روی چیپ مخصوص خودرو‌ها تجربه کرده است.

درآمد حاصل از فعالیت این شرکت درعرصه بازی‌ها که شامل سخت‌افزار‌های تولید شده برای اندروید و استریم بازی‌ها از طریق پروژه GRID است، ۹ درصد افزایش یافته. هم‌چنین درآمد حاصل از فروش پردازنده‌های گرافیکی انویدیا نیز افزایش ۵۱ درصدی را تجربه کرده است. انویدیا در زمینه پردازنده‌های موبایل موفقیت زیادی در فروش سیستم روی چیپ تگرا بدست نیاورده است. اما تلویزیون اندرویدی شیلد در فروش خوب ظاهر شده و هم‌چنین انویدیا سرمایه‌گذاری زیادی روی سرویس استریم بازی GRID انجام داده است و به موفقیت آن اطمینان زیادی دارد.

پردازنده تگرا ایکس‌وان

در صنعت خودرو نیز پردازنده‌های انویدیا محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. هم‌چنین این شرکت در حال مذاکره با ۵۰ خودروساز است که به دنبال پردازنده‌ی مناسب برای خودرو‌های خود هستند. پردازنده خودروی انویدیا که با نام تگرا ایکس وان عرضه شده است، قابلیت‌ پردازش تصویر قدرتمند برای سیستم‌های ناوبری کمکی را در کنار امکانات گسترده سرگرمی ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات