سامسونگ در گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس از سنسور آیسوسل استفاده کرده است [بروزرسانی]

دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در دوربین گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج از دو نوع سنسور استفاده کره بود، اما کره‌ای‌ها در نسل جدید پرچمداران خود که شامل گلکسی اس 6 اج پلاس و گلکسی نوت 5 می شود، از سنسور آیسوسل توسعه‌یافته توسط سامسونگ استفاده می‌کنند.
تبلیغات

یکی از سیاست‌های سامسونگ در ساخت گوشی‌های هوشمند استفاده از منابع مختلف برای تولید ماژول‌های مورد نیاز است؛ برای مثال می‌توان به گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج اشاره کرد که از دو سنسور بهره می‌برند. سامسونگ در این دو گوشی هوشمند از دو نوع سنسور که یکی متعلق به سونی و دیگری متعلق به خود سامسونگ است، استفاده کرد. سنسوری که از سونی مورد استفاده قرار گرفته بود، همان IMX240 بود.

حال این کمپانی در نسل جدید گوشی‌های هوشمندش این سیاست را کنار گذاشته و به استفاده از سنسور‌های آیسوسل اکتفا کرده است. این بدین معنی است که در گلکسی‌نوت‌ 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس خبری از سنسور سونی نیست. همانطور که در تصاویز زیر مشاهده می‌کنید، در این دو گوشی هوشمند تنها از سنسور آیسوسل استفاده شده است. برای مشاهده‌ی نوع سنسور مورد استفاده در گوشی هوشمند خود می‌توانید کد #34971539#* را در شماره گیرنده‌ی گوشی وارد کنید.

ISOCELL

بروزرسانی:

ساعاتی پس از انتشار تصاویری که حکایت از بکارگیری سنسور آیسوسل در دو پرچمدار جدید سامسونگ داشت، وب‌سایت فون آرنا با انتشار تصویری مدعی شده که سنسور مورد استفاده در پشت گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس ساخت سونی است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، سنسور مورد استفاده در پشت گوشی همان IMX240 ساخت سونی است. اندازه‌ی هر پیکسل در این سنسور ۱۶ مگاپیکسلی ۱.۲ میکرومتر است. سنسور مخصوص دوربین خودگرفت (سلفی) ساخت خود سامسونگ و در واقع همان آیسوسل است.

SonyIMX

به نظر می‌رسد سامسونگ در نسل جدید پرچمداران خود نیز همچون گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج از دو نوع سنسور استفاده کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات