افزایش ۵ درصدی فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۱۵

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
موسسه‌ی جی‌اف‌کی از هر فصل آمار مربوط به گوشی‌های هوشمند به فروش رفته را جمع‌آوری و ارائه می‌کند. آمار مربوط به فصل دوم سال جاری میلادی نشان از این دارد که در فصل دوم ۲۰۱۵ فروش گوشی‌های هوشمند در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۱۴ تقریبا ۵ درصد افزایش یافته است.
تبلیغات

هر فصل جی‌اف‌کی آمار مربوط به میزان گوشی‌های هوشمند به فروش رفته را منتشر می‌کند. ارقام ارائه شده توسط جی‌اف‌کی با آمار ارائه شده در مورد تعداد گوشی‌های عرضه شده تفاوت دارد. براساس آمار منتشر شده توسط این موسسه، در سه ماهه‌ی دوم سال جاری بیش از ۳۰۲.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رفته است که در مقایسه با ۲۸۸.۳ میلیون گوشی فروخته شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۴ نشان از افزایشی ۵ درصدی دارد. از نظر دلاری نیز درآمد حاصل از فروش در فصل دوم ۲۰۱۵ بیش از ۹۲.۴ میلیارد دلار برآورد شده که در مقایسه با ۸۶ میلیارد دلار سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.

در مدت مورد نظر بازار آمریکای شمالی با رشد ۱۰ درصدی شاهد فروش ۴۴.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بوده است. از نظر درآمد حاصل از فروش، رشدی ۱۹ درصدی رقم خورده که دلیل آن افزایش درآمد از ۱۵.۴ میلیارد دلار به ۱۸.۲ میلیارد دلار در فصل دوم سال جاری است. در اروپا رشد ۳ درصدی در مجموع میزان فروش رخ داده و تعداد گوشی‌های به فروش رفته از ۱۴.۷ میلیون به ۱۵.۲ میلیون دستگاه افزایش یافته است. نکته‌ی جالب توجه در خصوص اروپا، کاهش درآمد کل فروش از ۳.۷ میلیارد دلار به ۳.۲ میلیارد دلار است که نشان از افزایش علاقه‌ی کاربران به خرید گوشی‌های ارزان قیمت دارد. وضعیت بازار چین در مقایسه با اروپا برعکس است، چراکه در این کشور با وجود کاهش تعداد گوشی‌های هوشمند به فروش رفته به میزان ۱۰ درصد، درآمد حاصل با افزایش ۱۷ درصدی به ۲۶.۸ میلیارد دلار رسیده است. بازار چین در فصل دوم سال جاری شاهد فروش ۸۸.۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بوده است.

بازار چین از نظر فروش گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های LTE در صدر قرار گرفته‌‌اند. گوشی‌های LTE بیش از ۵۸ درصد از محصولات به فروش رفته را در اختیار داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشدی ۱۲۹ درصدی شده است. طی فصل دوم ۲۰۱۴ تنها ۲۶ درصد از گوشی‌های به فروش رفته از شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کردند. در کشور چین ۶۳ درصد از گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در فصل دوم ۲۰۱۵ محصولاتی بوده‌اند که سایز صفحه‌ی نمایش آن‌ها بیش از ۵ اینچ بوده است. در کل بیش از ۴۸ درصد از گوشی‌های هوشمند به فروش رفته با صفحه‌ی نمایش ۵ اینچ یا بزرگ‌تر همراه شده‌اند. در مقایسه با فصل پیش از آن و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب شاهد افزایش ۵ و ۱۷ درصد در فروش گوشی‌های هوشمند با سایز بالای ۵ اینچ هستیم.

جی‌اف‌کی بازار هندوستان را دلیل اصلی افزایش فروش گوشی‌های هوشمند می‌داند. براساس اطلاعات ارائه شده ضریب پایین نفوذ گوشی‌‌های هوشمند در این کشور در کنار رقابت کمپانی‌ها که نتیجه‌ی آن کاهش قیمت است، منجر به تبدیل شدن هندوستان به بازار ایده‌ال به منظور فروش گوشی شده است. تولیدکنندگان به منظور دست یافتن به سهم بیشتر از این بازار اقدام به عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با قیمت پایین‌تر خواهند کرد. هر چند در نیمه‌ی اول سال شاهد رشد فروش در مناطقی نظیر چین، آمریکا و اروپا بودیم، اما در ادامه‌ی سال این روند در سایر بازارها نیز رواج خواهد یافت.

در جریان سه ماهه‌ی ۲۰۱۵ متوسط قیمت گوشی‌های هوشمند در آمریکا با کاهشی یک درصدی در مقایسه با سه ماهه‌ی اول همراه شده است، هرچند با نگاهی به سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۴ شاهد رشدی ۳ درصدی هستیم. جی‌اف‌کی اعلام کرده که در سال ۲۰۱۵ متوسط قیمت جهانی گوشی در مقایسه با سال ۲۰۱۴ یک درصد کاهش یافته است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات