امکان جایگزین کردن گوگل ناو با کورتانا برای کاربران اندروید میسر شد

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مایکروسافت اخیرا نسخه‌ای جدید از دستیار صوتی خود یعنی کورتانا را توسعه داده که کاربران اندروید می‌توانند آن را در دستگاه‌های هوشمند اندرویدی خود به کار گیرند.
تبلیغات

معمولا نرم افزارهای شخص ثالث موفقیت بسیاری را در گوشی‌های هوشمند دارند، معمولا موفق‌ترین و رایج‌ترین اپلیکیشن‌ها از جمله‌ مرورگرها، اپلیکیشن‌های ایمیل و پیام رسان هم برای انجام یک کار مشخص به عنوان اپلیکیشن پیش فرض تعیین می‌شود. مایکروسافت با عرضه‌ی آخرین نسخه از دستیار صوتی خود به موفقیت چشم گیری دست یافته است؛ از این‌رو مایکروسافت در نظر دارد تا نسخه‌ی اندرویدی آن را هم عرضه کند. 

cortana android 980x420
cortanaandroid.0 574x480

از این پس کاربران اندروید می‌توانند نسخه‌ی بتای کورتانا را جایگزین دستیار صوتی گوگل یا گوگل ناو کنند؛ در این حالت باز هم گوگل ناو در دسترس خواهد بود و کاربران می‌توانند از آن نیز استفاده کنند. 

کورتانا نقطه‌ی موفقی برای مایکروسافت به شمار می‌رود که این کمپانی با توسعه‌ی نسخه‌های متعدد از این دستیار برای پلتفرم‌های مختلف، قصد دستیابی به موفقیت هر چه بیشتر را دارد. البته متاسفانه ویژگی‌ِ Hey Cortana این دستیار برای اندروید عرضه نمی‌شود، مایکروسافت دلیل این کار را محدودیت‌های سخت‌افزاری اعلام کرده است. 

 آخرین نسخه‌ی کورتانا ۱.۰.۰.۲۰۴ است و از امروز در فروشگاه گوگل پلی به منظور دانلود و نصب بر روی دستگاه‌های اندرویدی قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات