گزارش مالی کوالکام در سه ماهه‌ی دوم سال 2015: سود ۱.۶ میلیارد دلاری در دوران بازسازی

پنج‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم خود را منتشر کرد که براساس آن این کمپانی موفق شده تا سود خالص ۱.۶ میلیارد دلاری را از درآمد ۵.۷ میلیارد دلاری به جیب بزند.
تبلیغات

کوالکام گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرده که براساس آن این کمپانی موفق شده تا در آمد ۵.۷ میلیارد دلاری را کسب کند که ۱.۶ میلیارد دلار از این درآمد سود خالص کسب شده توسط این کمپانی است.

با نگاهی به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ میلادی می‌توان به روشنی دید که کوالکام از نظر سود و خالص و درآمد کسب شده به ترتیب با کاهشی ۳۵ و ۱۴ درصدی روبرو شده است. کاهش تقاضای خرید برای گوشی‌های هوشمندی که از تراشه‌های کوالکام استفاده می‌کنند، این کمپانی را بر آن داشته تا پیش‌بینی خود از وضعیت مالی‌اش را برای چندمین بار کاهش دهد.

کوالکام برای بازسازی و بازگشت به دوران اوج خود برنامه‌هایی را در پیش گرفته که از جمله‌ی آن می‌توان به کاهش ۱۵ درصد نیروی کار ۳۰٫۰۰۰ نفری این کمپانی اشاره کرد. کوالکام پیش‌تر اعلام کرده بود که ۱۰ درصد از نیروی کار خود را کاهش خواهد داد؛ اما به نظر می‌رسد وضعیت چندان مساعد نیست و از این‌رو این کمپانی در تصمیمش تجدیدنظر کرده است.

آخرین تراشه‌ی پرچمدار کوالکام بسیار پایین‌تر از حد انتظار عمل کرد و از دست دادن مشتری بزرگی نظیر سامسونگ وضعیت را بیش از پیش رو به افول نهاد. حال باید دید که آیا برنامه‌های بازسازی کوالکام موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر؟

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات