عکس جدید منتشر شده گلکسی نوت 5 را در حال کار نشان می‌دهد

شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از علاقه‌مندان در دنیای فناوری چشم انتظار معرفی گوشی جدید سری نوت سامسونگ هستند. خبرها حاکی از ارائه‌ی این گوشی به همراه گلکسی اس ۶ اج+ در ۲۱ مرداد ماه سال جاری هستند. با زومیت و اطلاعات تازه‌ای از Galaxy Note 5 همراه باشید.
تبلیغات

چند هفته‌ای بیشتر تا زمان معرفی گلکسی نوت ۵ باقی نمانده است و در روزهای گذشته شاهد منتشر شدن عکس‌های از ماکت گوشی و قاب‌های محافظ آن بوده‌ایم. هر چند تقریبا اطلاعات کاملی درباره‌ی سخت‌فزار و طراحی نوت ۵ داریم اما تا به امروز نسخه‌ی در حال کار آن را ندیده‌ایم.

عکس جدید منتشر شده ما را یک قدم دیگر به هدف نزدیک‌تر می‌کند. این عکس در واقع نوت ۵ در حال کار است. البته ذکر این نکته ضروری است که قاب دور گوش، طراحی واقعی آن نخواهد بود. به این نوع گوشی‌ها mule گفته می‌شود که در واقع خود گوشی با تمام سخت‌افزاهای مرتبط درون آن قرار گرفته‌اند تا ویژگی‌های مربوط به طراحی آن دیده و فاش نشوند. هدف از تولین این گوشی‌ها، انجام تست‌های لازم پیش از معرفی نهایی است.

عکس فاش شده نیز مربوط به mule نوت ۵ است که برای انجام آزمایش‌های شبکه مخابراتی به کشور جمهوری چک ارسال شده است.

gsmarena 002

البته نمی‌توان از صحت ادعای منبع منتشر کننده‌ی عکس اطمینان داشت چرا که صفحه نمایش این گوشی به هر دلیلی بسیار کم کیفیت به نظر می‌آید. با توجه به صفحه نمایش ۵.۷ اینچی QHD که نوت ۵ خواهد داشت، صحت این عکس زیر سوال می‌رود.

بنابر اخبار منتشر شده در هفته‌های گذشته گلکسی نوت ۵ از پردازنده‌ی اکسینوس ۷۴۲۲ استفاده خواهد کرد که نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ گلکسی اس ۶ است اما این بار مودم‌های ارتباطی آن درون خود پردازنده جاسازی شده‌اند. دوربین اصلی این گوشی ۱۶ مگاپیکسل بوده و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی آن را همراهی خواهد کرد. حافظه‌ی داخلی نوت ۵، ۳۲ گیگابایت بوده و رم آن ۴ گیگابایت ظرفیت خواهد داشت. وظیفه‌ی تامین انرژی این گوشی برعهده‌ی باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و ابعاد آن نیز ۱۵۳.۳ در ۷۶.۱ در ۷.۹ میلی‌متر خواهد بود.

مدت زیادی تا معرفی گلکسی نوت ۵ سامسونگ نمانده و از حالا روزشماری برای کنفرانس سامسونگ در روز ۲۱ مرداد آغاز شده است. برای پیگیری اخبار نوت ۵ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات