شرکت مایکرودیا اولین کارت حافظه 512 گیگا بایتی جهان را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر شرکت سن‌دیسک اولین کارت حافظه‌ی ۲۰۰ گیگا بایتی جهان را در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی کرده است. حال شرکت مایکرودیا با شکستن رکورد در صنعت کارت‌های حافظه، از اولین کارت حافظه‌ی ۵۱۲ گیگا بایتی جهان با قیمتی شگفت‌انگیز رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت سن‌دیسک مدعی شده بود که صاحب اولین کارت حافظه‌ با بیشترین فضا است، اما حال به نظر می‌رسد شرکت مایکرودیا رقیبی جدی برای این کمپانی به شمار می‌رود و این شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس اولین کارت حافظه‌ی ۵۱۲ گیگا بایتی جهان را معرفی کرده است.

می‌توان گفت امروزه کارت‌های حافظه‌ نسبت به دیگر فضاهای ذخیره سازی ارزان‌تر است اما کارت حافظه‌ی ۵۱۲ گیگا بایتی شرکت مایکرودیا بسیار گران‌ است. اگر قصد دارید اطلاعات نیم ترابایتی خود را در یک کارت حافظه‌ی کوچک ذخیره کنید می‌توانید کارت حافظه‌ی جدید مایکرودیا را با قیمت ۱۰۰۰ دلار تهیه کنید. قیمت این کارت حافظه بسیار چشم‌گیر بوده اما از آنجایی که اولین کارت حافظه‌ی ۵۱۲ گیگا بایتی جهان است، چنین قیمتی نیز برای آن پیش بینی می‌شد.

این کارت حافظه‌ی جدید از ماه آینده روانه‌ی بازار می‌شود و از استاندارد UHS با سرعت ۳۰۰ مگا بایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این استاندارد ۴.۰ نیز برای این کارت حافظه فراهم شده که به لطف این استاندارد یک سری پین اضافه در حافظه‌ی جدید اضافه شده است. بنابراین اگر دستگاهتان از استاندارد ۴.۰ کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند، با نصب این کارت حافظه به جای سرعت ۳۰۰ مگا بایت بر ثانیه، سرعت ۱۵۰ مگا بایت بر ثانیه را دریافت خواهید کرد.

کارت حافظه‌ی جدید شرکت مایکرودیا یک نوآوری جدید در صنعت فضاهای ذخیره سازی به شمار می‌رود، اما واقعا این کارت حافظه‌ ارزش صرف هزار دلار را دارد؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات