جزئیات بیشتری از گلکسی نوت 5 سامسونگ و نسخه‌ی دو لبه‌ی آن به نام Project Zen منتشر شد

جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش خبری مبنی بر عرضه گلکسی نوت 5 و برخی مشخصات احتمالی آن منتشر کردیم و در کنار آن شایعاتی نیز به گوش می‌رسید که این فبلت با نمایشگر 4K معرفی خواهد شد. حالا یکی از کارکنان سامسونگ مدعی شده نمونه اولیه گلکسی نوت 5 با نمایشگرهای 4K و 2K در حال تست است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اینکه سامسونگ در نهایت کدام گزینه را انتخاب می‌کند، موضوعی است که باید منتظر باشیم و نتیجه آن را ببینیم ولی به نظر می‌رسد این کمپانی باید در مرحله‌ی اول نسبت به استفاده از پنل Super AMOLED 4K به جمع‌بندی برسد و نکته دوم اینکه به زودی نمایشگر 4K بازار گوشی‌ها را فرا می‌گیرد و قطعا سامسونگ از تلاش خود دست نخواهد کشید.

نکته جالب توجه و البته کمی سوال‌برانگیز درباره پیشرفت‌های صورت گرفته روی پروژه نوبل یا همان گلکسی نوت 5 استفاده از تراشه اگزینوس 7422 است که برای اولین بار علاوه بر پردازنده، پردازنده گرافیکی، رم، حافظه داخلی، این بار حتی مودم LTE را تنها در یک تراشه ارائه می‌کند. البته در نظر داشته باشید که پیش از سامسونگ، کوالکام و برخی دیگر از شرکت‌ها موفق به ساخت SoCهای اینچنینی شده بودند. این موضوع نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد فناوری منحصر به فرد ePoP (پکیج در پکیج) خود را مورد بهره‌برداری قرار دهد. این پردازش، رم و راهکار ارتباطی all-in-one باعث می‌شود امکان استفاده بهینه از فضای داخل گوشی مانند تعبیه باتری بزرگتر فراهم شود.

گفته می‌شود نسخه‌ای از گلکسی نوت 5 اج با نمایشگر منعطف نیز قرار است با کد پروژه زن (Project Zen) معرفی شود و که کاملا یک گوشی جدید خواهد بود. این منبع داخلی سامسونگ گفته برای این محصول از یک نمایشگر 5.4 یا 5.5 اینچی Super AMOLED استفاده خواهد شد که از دو طرف مانند گلکسی اس 6 اج منحنی است.

به نظر می‌رسد گلکسی نوت 5 منحنی با پردازنده 6 هسته‌ای اسنپدراگون 808 مانند گوشی G4 ال‌جی معرفی شود که اگر قرار باشد گلکسی نوت 5 به پردازنده اگزینوس 7422 سامسونگ مجهز شود، این موضوع می‌تواند کمی عجیب باشد. گفته می‌شود گلکسی نوت 5 اج به یک سنسور 16 مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال در پشت دستگاه، دوربین 8 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و قلم استایلوس S Pen مجهز شود.

نظر شما درباره گلکسی نوت 5 و نوت 5 اج چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات