۷۰ میلیون دستگاه ویندوزفونی به فروش رفته است، آیا این مقدار کافیست؟

چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا اخباری منتشر شده که یکی از توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی به نام Kabam از این به بعد تنها روی توسعه بازی‌های اندروید و iOS تمرکز خواهد کرد و وعده ارائه عنوان Dragon of Atlantis را برای ویندوزفون به دست فراموشی خواهد سپرد. اما علت چنین اقداماتی چیست؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این استودیو به وب‌سایت windowscentral گفته است:

Kabam در حال حاضر تمام تلاش خود را معطوف توسعه بازی‌هایی با کیفیت AAA برای دستگاه‌های اندروید و اپل کرده است و هیچ تصمیمی برای ادامه فعالیت در حوزه ویندوزفون ندارد. Kabam تمامی منابع خود را بر روی بزرگترین فرصت‌های موجود در بازار قرار می‌دهد که مربوط به دستگاه‌های اندروید و آی‌او‌اسی فروخته شده در سراسر دنیاست.

هیچ کس نمی‌تواند یک کمپانی کوچک خصوصی را برای اتخاذ چنین تصمیمی در راستای سیاست‌های اقتصادی سرزنش کند، گرچه عملکرد این شرکت خیلی هم ضعیف نبوده و در سال 2014 میلادی توانسته 400 میلیون دلار درآمد داشته باشد و فروشگاه آنلاین Alibaba نیز 120 میلیون دلار در آن سرمایه‌گذاری کرده است. اما سوال اصلی اینجاست که آیا اکوسیستم ویندوزفون به اندازه کافی برای جذب و نگه‌داشتن توسعه‌دهندگان بزرگ هست؟

این گونه که تخمین زده می‌شود با احتساب 10 میلیون دستگاه در سه ماهه اول سال 2015 میلادی طی دو سال گذشته حدود 70 میلیون دستگاه ویندوزفونی فروخته شده که هنوز فعال هستند. این آمار در نوع خودش می‌تواند قابل توجه باشد و برای مثال می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که تعداد کاربران ویندوز فونِ انگلستان با تعداد کاربران مک اپل یکسان بوده و این افزایش سال به سال بیشتر شده است.

به نظر می‌رسد مشکل اصلی نه تنها مربوط به تعداد دقیق کاربران، بلکه مربوط به جامعه آماری بزرگتر کاربران است که ارزش هزینه کردن داشته باشند. تعداد کاربران iOS بیش از 400 میلیون نفر و کاربران اندرویدی بیش از 1.6 میلیارد نفر هستند.

شاید اگر هزینه‌های تحمیل شده به توسعه دهندگان کاهش یابد تمایل داشته باشند تا از ویندوزفون پشتیبانی کنند و یکی از راه‌حل‌ها اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوزفون است. احتمالا با توجه به شرایط موجود، تنها راه ممکن فراهم کردن اپلیکیشن‌هایی است که یک پلتفرم نیاز دارد. باید دید برنامه‌ی مایکروسافت برای تشویق توسعه‌دهندگان چه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات