مایکروسافت آینده‌ی رابط کاربری ویندوز 10 برای موبایل را نمایش داد

جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
در جریان برگزاری کنفرانس بیلد 2015 جو بلفیور عنوان کرد که مایکروسافت پیشرفت‌های انجام شده در مورد تغییرات رابط کاربری ویندوز 10 برای موبایل را در وبلاگ خود نمایش خواهد داد. حال ردموندی‌ها تصاویری را از رابط کاربری ویندوز 10 برای موبایل منتشر کرده‌اند.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده در پستی که مایکروسافت در وبلاگ خود منتشر کرده، جنبه‌های بنیادی زبان طراحی مایکروسافت براساس تجارب و بازخوردهای دریافت شده از کاربران تغییر یافته است. بخشی از زبان جدید طراحی مایکروسافت نیز تحت تاثیر Adaptive UX است که هدف از آن استفاده‌ی مجدد برای عرضه‌ی اپلیکیشن‌ها در پلتفرم‌های مبتنی بر ویندوز 10 است. شاید این فاکتورها را بتوان دلیل اصلی مایکروسافت برای استفاده از منوی همبرگری خواند که می‌توان در رابط کاربری ویندوز 10 به وفور دید.

رابط کاربری ویندوز 10 برای موبایل

اپلیکیشن‌هایی که تصاویری از رابط کاربری آن نمایش داده شده، شامل Outlook، Calendar، Photos و Task Switching است که می‌توان با نگاهی به آن‌ها خط فکری مایکروسافت و طراحان این کمپانی را به روشنی دید. یکی از المان‌های آشنای ویندوزفون 8 که دیگر اثری از آن در طراحی جدید ویندوز 10 برای موبایل نیست، عناوین بزرگ برای هر پنجره است.

رابط کاربری ویندوز 10 برای موبایل

در نوار پایینی نیز می‌توان نوار ابزار را مشاهده کرد. در قسمت بالایی هم منوی همبرگری که به آن اشاره کردیم، جاخوش کرده و در برخی پنجره‌ها نیز می‌توان زبانه‌ی تب‌های موجود در یک پنجره را نیز مشاهده کرد.

مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده که تصاویر منتشر شده از رابط کاربری این کمپانی تنها نمونه‌هایی است که شاید در نسخه‌ی اصلی شاهد آن نباشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات