تغییرات ویندوز 10 از زبان مدیر طراحی آن

پنج‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
گذشته کنفرانس بیلد مایکروسافت در حالی به پایان رسید که به نظر می‌آمد ردموندی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. یکی از مهمترین بخش‌های نطق اصلی کنفرانس مایکروسافت به تغییرات صورت گرفته در سیستم عامل ویندوز 10 مربوط می‌شد و حالا آلبرت شوم به عنوان مدیری تیم طراحی این کمپانی از تصمیمات اتخاذ شده در سیستم عامل جدید می‌گوید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آلبرت شوم به عنوان مدیر تیم طراحی سیستم عامل مایکروسافت می‌گوید کار بر روی ویندوز 10 هنوز به پایان نرسیده و این تیم تمرکز خود را روی بازخوردهایی چون اضافه‌شدن گزینه‌های جدید در منوی رابط کاربری گوشی‌های موبایل معطوف کرده است که به وبلاگ این شرکت ارسال می‌شوند.

به گفته او، منوی جدید Hamburger ویندوز 10 (که از گوشه سمت چپ بالا به پایین باز می‌شود) مانند یک منوی home برای اپلیکیشن‌ها کار می‌کند ولی وقتی مکان مشخصی برای اشاره کردن بر روی آن تعریف نشده نمی‌تواند خیلی کارایی داشته باشد. تیم طراحی ویندوز 10 در کنار تجربه کاربری انطباقی که درجه مشخصی از آزادی عمل همچون تغییر کنترل‌های موبایل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، تمایل زیادی نیز به اپلیکیشن‌های یونیورسال دارد، ولی بیشترین تمرکز روی شرت‌کات‌های کیبورد و کنترل موس رابط کاربری کامپیوترهای شخصی گذاشته شده است.

تصمیمات مربوط به طراحی مانند محل قرارگیری نوار آدرس مرورگر Edge همچنان تحت بررسی قرار دارد. همچنین، تیم طراحی سیستم عامل مایکروسافت به دنبال گزینه‌های دیگری در موضوع طراحی می‌گردد ولی در حال حاضر این نوار آدرس در بالای مرورگر قرار دارد. اگر فکر کردید رابط کاربری گوشی‌های ویندوز 10 در گوشه‌ها کمی ناهموار و غیرطبیعی به نظر می‌رسد، باید بگوییم که آنچه در کنفرانس مایکروسافت مشادهده شد تنها اپلیکیشن‌هایی بود که برای رابط کاربری گوشی سازگار شده‌اند و پس از نهایی‌سازی منتشر می‌شوند.

زمانی که رابط کاربری سیستم عامل گوشی و کامپیوتر در مسیر جداگانه‌ای حرکت کنند، موضوع کمی پیچیده خواهد شد. وقتی بین وظایف سیستم عامل ویندوز کامپیوتر سوئیچ می‌کنید که از چپ به راست کشیده می‌شود، روی موبایل باید به شکل برعکس عمل کنید. آیا مایکروسافت یکی از این استانداردهای طراحی را نسبت به دیگری ترجیح می‌دهد؟ شاید! آلبرت می‌گوید ما قصد داریم پیش از عرضه نهایی ویندوز 10، درک خوبی از خواسته کاربران موبایل داشته باشیم. شاید با توجه به تعداد بسیار زیاد کامپیوترهای شخصی مجهز به سیستم عامل ویندوز در مقابل گوشی‌های ویندوزفونی پاسخ دادن به این سوال خیلی راحت باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات