تیزر‌های ZTE Nubia Z9 و قابلیت‌های خاص نمایشگر بدون حاشیه‌ی آن

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
هر روز شاهد انتشار اخبار متعددی در خصوص گوشی‌هوشمند زد‌تی‌ای هستیم. مهم‌ترین نکته‌ای که در خبر‌ها به آن اشاره می‌شود، بهره‌گیری از صفحه‌ نمایش بدون حاشیه در Nubia Z9 است. حال تصاویر جدیدی منتشر شده که گویای قابلیت‌های تعبیه شده در صفحه‌ی نمایش بدون حاشیه‌ی این گوشی است.
تبلیغات

براساس گفته‌های Ni Fei، یکی از مدیران ZTE، دنیای گوشی‌های‌هوشمند در تاریخ خود شاهد دو اتفاق مهم بوده که یکی معرفی صفحه‌ کلید فیزیکی QWERTY توسط نوکیا در دهه‌ی 90 میلادی و دیگری معرفی آیفون توسط اپل در دهه‌ی اول سده‌ی بیست و یکم بوده است. نی فی، معرفی Nubia Z9 توسط این کمپانی چینی را به موجب قابلیت‌های کاربردی صفحه‌ی نمایش بدون حاشیه‌ی این محصول، سومین رویداد بزرگ دنیای گوشی‌های‌هوشمند خوانده است.

براساس اطلاعات موجود در تصاویر منتشر شده، این گوشی‌هوشمند به واسطه‌ی صفحه‌ نمایش بدون حاشیه‌ی از وجود فناوری جدیدی با عنوان 3D edge Touch بهره می‌برد که با استفاده از آن و کشیدن انگشت روی لبه‌ی صفحه‌ی نمایش می‌توان دستورات مختلفی صادر کرد. از جمله‌ این دستورات می‌توان به اجرای اپلیکیشن دوربین، فشردن کلیدن شاتر در همین اپلیکیشن، برقراری تماس‌های صوتی و سایر کاربردها اشاره کرد. ZTE درنظر دارد تا API مخصوص 3D edge touch را برای استفاده توسط توسعه‌دهندگان منتشر کند.

حال باید دید که آیا این فناوری به اندازه‌ای که در تاریخ گوشی‌های‌هوشمند ثبت شود، اهمیت دارد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات