اکسپریا زد 4 سونی رسما رونمایی شد: صفحه نمایش ۵.۲ اینچ، دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسل و پردازنده‌ی S810

دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
پس از حرف و حدیث‌های فراوان سونی بالاخره گوشی‌هوشمند پرچمدار جدید خود را معرفی کرد. این کمپانی با انتشار تصاویر مربوط به اکسپریا Z4 در وب‌سایت سونی موبایل، اکسپریا Z4 را رسما رونمایی کرد.
تبلیغات

با توجه به قرار گرفتن اکسپریا Z4 در وب‌سایت سونی موبایل، می‌توان چنین نتیجه گرفت که این گوشی‌هوشمند رسما معرفی شده است. از جمله‌ی مشخصات فنی آن می‌توان به صفحه‌ی نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، تراشه‌ی اسنپدراگون 810، سه گیگابایت حافظه‌ی رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قابلیت افزایش از طریق اسلات میکرو SD اشاره کرد. این گوشی‌هوشمند از یک سنسور 20.7 مگاپیکسلی در پشت گوشی به‌همراه سنسور 5.1 مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد تا علاقمندان سلفی نیز لذت بیشتری از استفاده با Xperia z4 ببرند. ضمنا سونی یک باتری 2930 میلی آمپر ساعتی را نیز درون کالبد این گوشی‌هوشمند تعبیه کرده است.

اکسپریا Z4 در رنگ‌های سفید، مشکی، مسی و سبز روانه‌ی بازار خواهد شد. این گوشی‌هوشمند دارای گواهی IP6 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و گواهی IP5 و IP8 برای مقاومت در برابر آب است. این گوشی‌هوشمند را می‌توان برای 30 دقیقه در عمق یک و نیم متری آب استفاده کرد.

سونی می‌گوید که پرچمدار جدید این شرکت تنها ۶.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱۴۴ گرم وزن دارد. این گوشی همچون نسل پیش از فریم فلزی به همراه بدنه‌ی شیشه‌ای بهره می‌برد. بدنه‌ی اکسپریا زد ۴ نسبت به نسلی قبل ۰.۴ میلی‌متر باریک‌تر و ۸ گرم سبک‌تر شده است.

سونی به دوربین اکسپریا زد ۴ قابلیت جدیدی به نام Cooking Mode را اضافه کرده است تا علامندان به آشپزی بتوانند عکس‌های بهتری از غذاها بگیرند.

برخی از لوازم جانبی اکسپریا زد ۴ نیز معرفی شده است که از جمله‌ی آن می‌توان به کاور ضدآبی اشاره کرد که بخشی از نمایشگر از آن بیرون می‌ماند تا بتوان برخی اطلاعات مهم را بدون روشن کردن کامل گوشی مشاهده کرد. این کاور در رنگ‌بندی مختلف و با قیمت ۵۹ دلار به فروش خواهد رسید. داک استیشن که پیش‌تر نیز شاهد آن در اکسپریا زد ۳ بودیم در زد ۴ نیز وجود خواهد داشت.

اکسپریا زد ۴ در ژاپن عرضه شده است اما هنوز تاریخ عرضه‌ی جهانی و قیمت آن در بازارهای خارج از ژاپن مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات