سرفیس پرو 4 در دو اندازه‌ی متفاوت و پیش از آیپد پرو ارائه خواهد شد

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که بصورت پایدار با شایعات و گمانه‌زنی‌ها در خصوص نسخه‌ی کسب و کار محور آیپد با اندازه‌ی 12 اینچ و نام آیپد پرو روبرو می‌شویم، نباید از شاهکار مایکروسافت نیز غافل شد. سرفیس پرو 3 اکنون در حال نزدیک شدن به تولد یک سالگی خود است و باید منتظر خبرهای بسیاری در خصوص نسل بعدی آن باشیم.
تبلیغات

 بر اساس گزارش‌های بدست آمده، مایکروسافت در حال کار بر روی سرفیس پرو 4 است. البته گفته می‌شود این دستگاه قرار نیست تغییرات اساسی نسبت به نسل قبل داشته باشد که نشان از رضایت مایکروسافت از محصول قبلی خود دارد. اما تصور می‌کنید مایکروسافت در سرفیس پرو 4 از چه مشخصاتی بهره خواهد برد؟ به نظر می‌رسد این بار نیز با تعدادی انتخاب روبرو خواهیم بود که باید از میان بزرگ و بزرگ‌تر صورت گیرد. صفحه‌نمایش 12 اینچی به نسل بعد سرفیس پرو نیز منتقل خواهد شد و در عین حال ممکن است یک گزینه با نمایشگر 14 اینچی نیز به این مجموعه اضافه شود.

تصور می‌شود هر دو نمایشگر یاد شده به رزولوشن تصویر 2160 در 1440 مجهز باشند. در دل این دستگاه‌ها، پردازنده‌ی خوش‌نام اینتل از سری Core M Broadwell که بر اساس فناوری ساخت 14 نانومتری توسعه یافته قلب پردازشی را عهده‌دار خواهد بود. بنابراین احتمالا سرفیس پرو 4 یکی از اولین «تبلت/لپ‌تاپ/اولترابوک/پی‌سی‌»هایی خواهد بود که با نهایت قدرت پردازشی و در عین حال بدون نیاز به فن روانه‌ی بازار می‌شوند. بنابراین می‌توان باز هم انتظار نازک‌تر شدن سرفیس را داشت و همچنین بهبود وضعیت عمر باتری نیز یکی از پیش‌فرض‌ها خواهد بود.

حافظه و میزان ذخیره‌سازی همچنان در هاله‌ای از ابهام هستند اما وجود نسخه‌ی 8 یا حتی 16 گیگابایتی از نظر ظرفیت رم محتمل است. علاوه بر این، با توجه به نبود نیاز به فن، تصور جایگیری SSD بزرگ‌تر در دل سرفیس پرو 4 بی‌راه نخواهد بود. قلم استایلوس مایکروسافت نیز بدون تردید نقش خود را در این ضیافت حفظ خواهد کرد.

با پردازنده‌ی برادول اینتل، در صورتی که تصور کنیم مایکروسافت بخش مهمی از قدرت پردازشی را فدای بهینگی نخواهد کرد، می‌توان با قاطعیت گفت که سرفیس پرو 4 ادامه دهنده‌ی مسیر موفق سرفیس پرو 3 خواهد بود. تصور می‌شود نسل جدید تبلت‌های سرفیس پرو مایکروسافت، از نیمه‌ی انتهایی سه‌ماهه‌ی دوم 2015 روانه‌ی بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات