سرویس استریم موسیقی اپل در WWDC 2015 معرفی خواهد شد

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل هجدهم اسفند ماه مراسمی را برای عرضه‌ی اپل‌واچ، ساعت‌هوشمند خود برگزار می‌کند. شایعات مختلفی در حاشیه‌ی این مراسم مطرح بود که یکی از آن‌ها نشان از معرفی سرویس موسیقی اپل داشت، حال آنکه گویا اپل این سرویس را در کنفرانس توسعه دهندگان خود معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

اپل تا سه روز دیگر مراسمی را برای عرضه‌ی ساعت‌هوشمند خود به بازار برگزار خواهد کرد. در آستانه‌ی برگزاری این مراسم شایعات متعددی منتشر شده که یکی از این شایعات در مورد سرویس موسیقی اپل و معرفی احتمالی این سرویس در مراسم مورد نظر بود. حال اخبار جدیدی منتشر شده که عرضه‌ی این سرویس را تا کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل به تعویق انداخته است. به نظر می‌رسد اپل در نظر دارد تا نسخه‌ی بتای سرویس موسیقی خود را که مبتنی بر سرویس موسیقی بیتس ایجاد شده، معرفی کند. WWDC 2015 از هجدهم خرداد آغاز می‌شود.

سرویس موسیقی بیتس شامل انواع سرویس‌ها از قبیل لیست‌های گلچین شده، آرشیو‌های ذخیره شده در کلاد و دسته‌بندی موسیقی‌ها بر اساس سلایق مختلف است. شنیده‌ها حکایت از این دارند که این سرویس موسیقی با هزینه‌ی ۷.۹۹ دلار در هر ماه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. سرویس‌های موسیقی نظیر اسپاتیفای، هزینه‌ای ۹.۹۹ دلار را برای هر ماه از کاربر طلب می‌کنند.

اپل برای عرضه‌‌ی این سرویس در روز‌های ابتدایی سال ۲۰۱۵ میلادی برنامه‌ریزی کرده بود، اما جدا شدن شماری از کارمندان کلیدی از اپل، عرضه‌ی این سرویس را به تعویق انداخته است. شماری از متخصصان بیتس نظیر بابی گازا که سمت قائم مقام بیتس را در اختیار داشت، در هفته‌های اخیر از اپل جدا شد. اپل برای اولین بار و به منظور گسترش دامنه‌ی کاربران سرویس موسیقی خود، اولین اپلیکیشن اندرویدی خود را نیز منتشر خواهد کرد، اما گویا این سرویس نیز به دلیل خروج شماری از متخصصان توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اندرویدی از اپل با تعویق روبرو خواهد شد. در روزهای اخیر اپل لیست درخواست نیروی جدید خود را در زمینه‌ی متخصصان توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اندرویدی، منتشر کرده است.

اپل در نظر دارد تا سرویس موسیقی خود را در قالب بروزرسانی iOS 8.4 برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌ دهندگان اپل، منتشر کند. احتمالا در پاییز سال جاری نیز شاهد انتشار نسخه‌ی نهایی این سرویس همراه با iOS 9 باشیم. براساس گمانه‌زنی‌های مطرح شده، iOS 9 همراه با بهبود‌ها و همچنین افزایش پایداری این سیستم‌عامل توسعه خواهد یافت. شنیده‌ها حکایت از این دارد که اپل سرویس استریم موسیقی خود را در اپلیکیشن موزیک iOS قرار خواهد داد و از نظر کاربردی شباهت بسیاری به اپلیکیشن Beats Music برای آیفون خواهد داشت، اما اپلیکیشن جدید توسعه یافته توسط اپل، بیشتر با حال و هوای طراحی‌های اپل خواهد بود. در مورد مک‌ نیز اپل این بروزرسانی را در قالب بروزرسانی‌های آیتونز منتشر خواهد کرد.

در مورد اپل تی‌وی نیز اپلیکیشن جدیدی جایگزین Beats Channel کنونی خواهد شد. منابع آگاه تولید یک ستاپ باکس جدید را از سوی اپل نوید داده‌اند. براساس شنیده‌ها این محصول در مقایسه با نسل پیشین بسیار باریک‌تر بوده و همچنین ریموت کنترل آن نیز بسیار کاربردی‌تر شده است. گفته می‌شود اپل تغییراتی را نیز در سیستم‌عامل آن ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد اپل برای عرضه‌ی ست‌تاپ‌باکس خود تا پایان ماه جاری برنامه‌ریزی کرده بود، اما مذاکره با تولیدکنندگان محتوا هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و از این‌رو شاید در پاییز شاهد معرفی این محصول باشیم. با توجه به تعویق زمان آغاز به تولید آیپد پرو، باید پاییز شلوغی را برای اپل پیش‌بینی کرد.

اپل سه روز دیگر مراسم خود را برای معرفی بیشتر اپل‌واچ برگزار خواهد کرد. این کمپانی علی‌رغم معرفی این محصول به‌همراه آیفون‌های خود، با جزئیات بیشتری به تشریح قابلیت‌های این ساعت‌هوشمند و همچنین واچ‌کیت خواهد پرداخت. ضمنا باید به اپلیکیشن‌های توسعه یافته برای این ساعت‌هوشمند نیز اشاره کرد. اپل تغییراتی را نیز در مک‌بوک ایر با صفحه‌ی نمایش رتینا ایجاد کرده که باید دید آیا در مراسم روز دوشنبه شاهد آن خواهیم بود یا خیر؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات