مایکروسافت بازی‌ های ایکس باکس را به هولولنز می آورد

پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی 2015 تایید کرد که مایکروسافت تصمیم دارد بازی با ایکس‌باکس را به هدست هولولنز این شرکت بیاورد.
تبلیغات

فیل اسپنسر برای معرفی این تجربه‌ی کاملا متفاوت و رادیکال به مصرف‌کنندگان چنین گفت:

بازی و سرگرمی قرار است بسیار حیاتی باشند.

وی مشخص کرد که استودیوهای توسعه‌ی رسمی خود مایکروسافت هم‌اکنون در تلاش برای ایجاد تجربه‌ای فریبنده در این زمینه هستند؛ تجربه‌ای که بسیار فراتر از پیش‌نمایش‌های ارائه شده تا به امروز باشد. با این حال قرار است مایکروسافت در نهایت درها را روی توسعه‌دهندگان غیررسمی نیز باز کند.

 مایکروسافت در بیانیه‌ی خبری خود گفته است:

اگرچه در آینده کاربردهای بسیاری در کنار صنعت‌های متعدد وجود خواهد داشت که از مزایای هولولنز مایکروسافت و هرآنچه پردازش هولوگرافیک ارائه می‌کند بهره خواهند برد، اما بخش بازی نیز یکی از فرصت‌های بسیار بزرگ است.

در اوایل کنفرانس، اسپنسر به اعلام اهمیت نقش بازی در اکوسیستم‌های نرم‌افزاری پلتفرم‌های دیگر نظیر کامپیوتر شخصی، گوشی‌های هوشمند و البته کنسول‌ها پرداخت. پر واضح است که مایکروسافت هولولنز و ویندوز هولوگرافیک که زیرساخت آن را تشکیل خواهد داد را مستثنی نخواهد کرد. اسپنسر اعلام کرده که توسعه‌دهندگان علاقمند به این حوزه باید در برنامه‌ی Windows Insider مایکروسافت ثبت‌نام کنند تا در نهایت API مورد نیاز در اختیارشان قرار گیرد.

انتظار داریم در کنفرانس اختصاصی بیلد مایکروسافت که ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد خبرهای بسیار بیشتری در خصوص بازی در بستر هولولنز بشنویم.

کلیه‌ی اخبار و مقالات GDC 2015 را در آدرس zoomg.ir/topics/gdc-2015 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات