دوربین گلکسی اس 6 با 10 ویژگی جدید تشریح شد

پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
مطالعه 7 دقیقه
ماژول دوربین گلکسی اس 6 از خصوصیات ویژه‌ای برخوردار است که موجب شده سامسونگ تلاش کند به تشریح آن‌ها بپردازد. در این مطلب 10 مورد از خصوصیات و قابلیت‌های دوربین پرچمدار جدید سامسونگ را مرور خواهیم کرد تا مشخص شود چه چیزی تصویربرداری با این دستگاه را خاص خواهد کرد.
تبلیغات

 در نگاه اول، دوربین گلکسی اس 6 از همان رزولوشنی بهره می‌برد که در گلکسی اس 5 نیز شاهدش بودیم. اما همانطور که می‌دانید رزولوشن تنها بخشی از ماجرا بوده و در حقیقت سامسونگ هر دو واحد دوربین جلو و عقب گلکسی اس 6 را ارتقا داده است. این ارتقا از راه‌های مختلفی صورت گرفته که می‌تواند موجب خلق تصاویر فوق‌العاده‌ای در این گوشی هوشمند شود.

ویژگی‌های بسیاری از لنز جدید و گشودگی f/1.9 در دوربین عقب گرفته تا افزوده شدن لرزشگیر اوپتیکال تصویر و افزایش زاویه‌ی تحت پوشش دوربین جلویی وجود دارد که می‌توان به ترتیب به هر یک از آن‌ها پرداخت. این موارد در کنار یکدیگر می‌توانند اثر بسیار خوبی بر روی تجربه‌ی تصویربرداری پرچمدار سامسونگ داشته باشند. خود سامسونگ لیست قابلیت‌ها و بهبودهای اعمال شده بر روی دوربین گلکسی اس 6 را به این شکل لیست می‌کند:

Quick Launch, Tracking AF, Auto Real-time HDR(Front & Rear) , F1.9, Low Light Video(Front & Rear), High Clear Zoom, IR Detect White Balance, Virtual Shot, Slow Motion, Fast Motion, Pro Mode, Selective Focus

در ادامه به 10 مورد از خصوصیت‌هایی خواهیم پرداخت که سامسونگ برای دوربین گلکسی اس 6 تدارک دیده است.

گسترده‌ترین گشودگی در پرچمدارهای مدرن

هر دو دوربین جلو و عقب گلکسی اس 6 به لنزهایی با گشودگی f/1.9 مجهز شده‌اند که بیشترین حد موجود بر روی گوشی‌های هوشمند پرچمدار محسوب می‌شود. البته شرکت Vivo یک گوشی هوشمند با گشودگی f/1.8 دارد؛ اما این دستگاه در بازارهای جهانی در دسترس نیست و کمتر کسی آن را در اختیار دارد. گشودگی بیشتر، به معنای جذب بیشتر نور توسط دوربین از محیط است. نتیجه‌ی نهایی، بهبود تصویر برداری بصورت کلی و خصوصا در شرایط کم‌نور خواهد بود.

Widest-f1.9-aperture-on-a-modern-flagship

 عملکرد فوکوس خودکار با قابلیت ردیابی سریع

گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج از عملکرد فوکوس خودکار پیشرفته‌ای برخوردار هستند که به سرعت و بصورت دقیق بر روی هر شیء ثابت یا در حال حرکت فوکوس خواهد کرد. سامسونگ با گلکسی اس 5 توانسته بود به زمان 0.3 ثانیه برای فوکوس دست پیدا کند که در زمان خود یکی از بهترین‌ها در مقیاس صنعتی به شمار می‌رفت. کاربران همچنین می‌توانند پس‌زمینه را بصورت دستی تار کرده و سوژه را در محوریت قرار دهند یا همچون دوربین‌ها DSLR با تار کردن پس‌زمینه قابلیت فوکوس به خارج را به کار گیرند.

گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج به لطف عملکرد Fast Tracking Auto-Focus می‌توانند با سرعت بالایی بر روی سوژه‌های در حال حرکت فوکوس کنند. این دو پرچمدار سامسونگ اولین گوشی‌های هوشمندی هستند که این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اکنون با دوربین گلکسی اس 6 می‌توان با نهایت وضوح، تصاویر مربوط به کودکان و حیوانات خانگی و رفتارهای بامزه‌ی آن‌ها را به تصویر کشید.

Unique-Fast-Tracking-Auto-Focus-function

بالانس سفید بوسیله‌ی فروسرخ

عملکرد جدید IR Detect White Balance حساسیت پیشرفته به نور را فراهم می‌کند و بالانس رنگ سفید را به شکل بهتری متعادل می‌کند تا دقت رنگ‌ها در تصویر ثبت شده بهبود یابد. این عملکرد تاثیر مشابهی را در ویدیوها نیز خواهد داشت.

IR-White-Balance

HDR آنی برای هر دو دوربین جلو و عقب

تصویربرداری با رنج داینامیک بالا نتیجه‌ی بسیار جذاب و البته بسیار محبوبی دارد. این شیوه، از جذب بیش از حد نور از اشیاء روشن جلوگیری می‌کند و در عین حال آنچه در سایه‌ها پنهان مانده را به مرکز توجه می‌آورد. تا پیش از این، عکس‌برداری خوب در این حالت نیازمند ثبت چند عکس با تنظیمات اکسپوژر متفاوت بود که در نهایت با یکدیگر ترکیب شده و نتیجه‌ی نهایی را پدید می‌آوردند. حال سامسونگ قابلیت HDR بی‌درنگ و آنی را به گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج آورده که پیش‌نمایش و پردازش لحظه‌ای از تصویر را در مقابل کاربر قرار می‌دهد. تصویر برداری و فیلم‌برداری هر دو از این قابلیت برخوردار خواهند بود و هر دو دوربین جلو و عقب به آن مجهز هستند. 

Real-time-HDR-for-both-the-front-and-the-rear-cameras

لرزشگیر اوپتیکال تصویر

پس از آنکه ال‌جی در پرچمدار جی ۳ خود از لرزشگیر اوپتیکال بهره برد، اکنون سامسونگ اولین پرچمدار از سری S خود را به این ویژگی کاربردی که در قالب فناوری OIS مطرح می‌شود مجهز کرده است. این فناوری، ماژول دوربین گوشی را درون حالتی از معلق بودن قرار می‌دهد که به موجب آن کوچک‌ترین لرزش‌های دست به سادگی خنثی خواهند شد. این مساله در تئوری، موجب حذف تصاویری خواهد شد و ثبت ویدیوها را باثبات و دلچسب‌تر خواهد کرد. این مکانیسم بخوبی کارکرد خود را در گلکسی نوت 4 به نمایش گذاشته و اکنون همان نتیجه‌ی اثربخش را در پرچمدار جدید سامسونگ نیز شاهد خواهیم بود.

Optical-image-stabilization-for-the-rear-camera

دوربین جلو با گسترده‌ترین زاویه دید

در طی مراسم معرفی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج، این مساله ناگفته باقی ماند. دوربین سلفی پرچمدار جدید سامسونگ قادر است تصاویری با زاویه‌ی گسترده ی 120 درجه به ثبت برساند. این در حالی است که اغلب گوشی‌های موجود در بازار حداکثر به زاویه‌ی 88 درجه دست پیدا کرده‌اند. البته سامسونگ همین قابلیت را در گلکسی نوت 4 نیز ارائه کرده بود که اکنون مشاهده‌ی آن در گلکسی اس 6 جای خوشحالی دارد.

Widest-angle-front-facing-camera

رزولوشن 5 مگاپیکسلی دوربین جلو

در میان هجوم تمام سازندگان چینی با دوربین‌های جلویی 8 مگاپیکسلی، سامسونگ نیز نمی‌توانسته دست روی دست بگذارد. بنابراین گلکسی اس 6 به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز شده تا در کنار الگوهای پردازشی سامسونگ، نتایج بهتر را با جزئیات بیشتری به کاربر ارائه کند.

5-MP-front-camera-resolution

قابلیت اجرای سریع

دوربین‌های گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که همیشه در حالت آماده به کار باشند. نتیجه اینکه، دارنده‌ی پرچمدار جدید سامسونگ قادر خواهد بود حتی در حالتی که بسیاری اپلیکیشن‌های دیگر نیز در حال اجرا هستند، در عرض 0.7 ثانیه به بخش دوربین گوشی وارد شود. کاربر هر کجا که باشد، از صفحه‌ی قفل گرفته تا درون مرورگر یا یک اپلیکیشن، کافیست دو مرتبه کلید خانگی را بصورت پشت سر هم فشار داده تا دوربین بلافاصله اجرا شود و آماده‌ی ثبت تصویر گردد. تمام زمانی که از لحظه‌ی فراخواندن دوربین تا اجرای آن صرف خواهد شد، 0.7 ثانیه است.

Quick-Launch-feature

حالت حرفه‌ای دوربین

 در دوربین گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج، کاربر به مجموعه‌ی گسترده‌ای از حالت‌ها برای تصویربرداری دسترسی خواهد داشت. تمامی تنظیمات مهم نظیر تایمر، افکت یا نور، در صفحه‌ی پیش‌نمایش قبل از ثبت تصویر ارائه شده‌اند. این مساله نیاز به اسکرول کردن در صفحات زیاد افکت‌ها را از میان برمی‌دارد. علاوه بر این، دو حالت تصویربرداری عادی و حرفه‌ای در اختیار کاربر قرار گرفته که موجب می‌شود شخص کنترل کاملی بر روی نتیجه‌ی خروجی داشته باشد.

Pro-camera-mode

سنسور بزرگ برای دوربین جلو

گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج سامسونگ از یک سنسور CMOS بهره می‌برند که 1.4 برابر بزرگ‌تر از نسل قبل است. این مساله موجب می‌شود سلفی‌ها با جذب نور بیشتر، در شرایط متفاوت درون و بیرون ساختمان با کیفیت بالاتری ثبت شوند.

Big-sensor-for-the-front-camera

در نهایت، تماشای این ویدیو که در آن به نمایش رابط کاربری گلکسی اس 6 اج پرداخته شده نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات