گوگل سرویس مدیریت مخاطب‌های جیمیل را باز طراحی می‌کند

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
جیمیل یکی از پرکاربردترین سرویس ارسال و دریافت ایمیل در دنیا است؛ جیمیل علاوه بر سرویس ایمیل، قابلیت‌های مفید دیگری دارد که کاربران زیادی را به خود جلب کرده است، اما بخش Contacts Manager این سرویس نیاز به تغییرات اساسی دارد. گوگل اعلام کرد که اینترفیسی جدید برای مدیریت مخاطب‌ها در نظر گرفته است.
تبلیغات

احتمالا از این نکته آگاه هستید که حتی اگر برای اولین بار به فردی از طریق جیمیل ایمیلی را ارسال کنید، یا پروفایل او را در Circleهای گوگل پلاس خود اضافه کنید، آدرس ایمیل این فرد در لیست مخاطبان و تماس‌ها ثبت خواهد شد. به همین دلیل، معمولا لیست مخاطبان کاربران در جیمیل، ظاهری نامنظم داشته و دارای تعداد زیادی از کاربران است. خوشبختانه گوگل راه حلی را برای این موضوع در نظر گرفته و اعلام کرد که اینترفیسی کاملا جدید و بهبود یافته را برای لیست تماس ایجاد کرده است. مشاهده پیش نمایش این اپلیکیشن جدید برای کاربران ارائه شده است.

اپلیکیشن مدیریت مخاطبان جدید مطابق با اصول طراحی متریال گوگل ایجاد شده است یعنی صفحه تماس‌ها برخلاف رابط کاربری قدیمی جیمیل، شباهت زیادی به سیستم اینباکس جدید دارد؛ علاوه بر این، بزرگترین قابلیتی که به آن اضافه شده و به میزان قابل توجهی بهبود یافته، امکان جستجوی موارد تکراری در لیست تماس‌ها است. اگر برای نخستین بار به صفحه تماس‌های خود وارد شوید، سیستم شما را در جریان تعداد مخاطبین تکراری قرار می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند که هریک از آن‌ها مشاهده کرده و با یکدیگر تعویض کنید. این قابلیت عملکرد بسیار سریعی هم دارد و به صورتی کاملا هوشمند، کلیه تماس‌هایی که امکان یکپارچه‌سازی  وجود دارد را پیدا می‌کند. اگر پس از مشاهده‌ی لیست تماس‌های خود، متوجه شدید که ابزار گوگل موفق به تشخیص برخی از موارد تکراری نشده، این امکان وجود دارد که برای یکسان کردن آن‌ها، تیک را زده و روی دکمه Merge در بالای نمایشگر کلیک کنید.

00C1

همچنین گوگل اعلام کرد که به طور خودکار اطلاعات کاربران را به روز نگه خواهد داشت و جزئیاتی مانند سمت شغلی و آدرس ایمیل را از یکی از پروفایل‌های گوگل افراد یا صفحه گوگل پلاس آن‌ها دریافت کرده و به لیست تماس‌های اضافه می‌کند؛ این اطلاعات در صورتی قابل اضافه شدن است که افراد آدرس‌های ایمیل یا سمت شغلی خود را به صورت عمومی انتشار کرده باشند. این سیستم همچنین مکالمات اخیر را در یکی از کارت‌های مربوط به دفترچه تماس ذخیره می‌کند؛ کاربران در صورت نیاز می‌توانند به این مکالمات دسترسی داشته باشند. این سیستم جدید، تمامی تنظیماتی که در نسخه‌ی قبلی اعمال کرده بودید را نگه می‌دارد، به همین دلیل هیچ کدام از گروه‌ها یا تماس‌های دلخواه خود را از دست نخواهید داد. در بالای صفحه  تماس‌های دلخواه، مخاطبان موجود در حلقه‌های گوگل‌ پلاس و افرادی که بیشترین ایمیل را برای آن‌ها ارسال کرده‌اید  قرار دارند. در واقع گوگل لیست تماس‌های شبکه اجتماعی خود را یکپارچه و یکسان کرده است. احتمالا برای بیشتر کاربران این اتفاق افتاده باشد که برخی افراد را در گوگل پلاس دنبال کرده باشید که اصلا لزومی به افزودن آدرس ایمیل آن‌ها در لیست مخاطبان نباشد، در اینترفیس قدیمی این مشکل وجود داشت که گوگل با تغییرات جدیدی که اعمال کرده، این ایراد را برطرف کرده است. همچنین اگر فقط یک بار به فردی ایمیل فرستاده باشید، آدرس ایمیل او از لیست مخاطبان حذف خواهد شد.

00C2

در کل می‌توان نتیجه گرفت که تغییرات جدیدی که ایجاد شده، پیشرفتی خوبی برای لیست مخاطبان گوگل به شمار می‌آید. احتمالا در تلفن هوشمند اندرویدی خود لیست تماس مرتب و سازمان یافته‌ای را نداشته‌اید، با تغییرات جدید گوگل به این سرویس دست خواهید یافت. اگر چند دقیقه را صرف کار کردن با لیست تماس‌های جدید گوگل کنید متوجه خواهید شد که گوگل گامی قابل توجه را برای حل آن مشکل برداشته و دیگر شاهد کار کردن با یک سیستم ایمیل نامرتب نخواهید بود.

حال می‌توانید از لیست تماس‌های جدید جیمیل استفاده کنید، در حال حاضر این قابلیت جدید فقط از طریق اکانت های استاندارد جیمیل قابل دستیابی است، به همین دلیل کاربران Google Apps باید همچنان منتظر بمانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات